בורסות אירופה סגרו יום תנודתי בעליות לאחר המאקרו

ב-15:30 שעון ישראל פורסם בארה"ב דוח התעסוקה לחודש אוגוסט, שהיה חלש מהצפוי ■ המתיחות מול סוריה ורוסיה ממשיכה להשפיע על המסחר

המסחר היום (ו') בבורסות המובילות באירופה נסגר בעליות קלות לאחר פרסום דוח התעסוקה האמריקאי לחודש אוגוסט. יום המסחר היה תנודתי מאוד על רקע דברי נשיא רוסיה פוטין שאמר כי ארצו תמשיך לתמוך בסוריה גם במקרה של מתקפה של קואליציה בהובלת ארה"ב.

בשוק העבודה האמריקני, נתון חודש אוגוסט עומד על תוספת של 169 אלף משרות בחודש שעבר, לעומת צפי כלכלנים לתוספת של כ-175 אלף משרות. שיעור האבטלה בארה"ב רשם עם זאת ירידה של 0.1% לרמה של 7.3% לעומת הצפי שהיה ללא שינוי על 7.4%. זוהי רמת האבטלה הנמוכה ביותר מזה 4.5 שנים.

נתוני חודש יולי עודכנו לתוספת של 104 אלף משרות בלבד לעומת הנתון הקודם שעמד על 162 אלף משרות. גם נתוני חודש יוני עודכנו לתוספת של 172 אלף משרות לעומת 188 אלף בנתון הקודם. למרות הירידה בשיעור האבטלה, דווח כי שיעור ההשתתפות בכוח העבודה עמד באוגוסט על 63.2% בלבד, הנתון הנמוך ביותר מאז קיץ 1978.

מניית Ericsson טיפסה לאחר העלאת המלצה מקרדיט סוויס ל"תשואת יתר" מ"נייטרלי". מניית אייר פראנס עלתה לאחר שדיווחה כי מספר נוסעיה בחודש אוגוסט עלה ב-3% לעומת אוגוסט 2012.

מגמה מעורבת בנעילת המסחר באסיה

באסיה ננעל שבוע המסחר במגמה מעורבת, כאשר הניקיי היפני בלט לשלילה.

מניית Sumitomo Reality & Development ירדה לקראת ההחלטה בסוף השבוע הזה האם יפן היא זו שתארח את האולימפיאדה ב-2020. SoftBank ריכזה עניין שלילי לאחר שמתחרתה NTT DoCoMo הודיעה כי היא קרובה להסכם לשיווק האייפון של אפל.

באוסטרליה נרשמו ירידות שערים לקראת הבחירות במדינה מחר. על פי הסקרים המוקדמים, ראש הממשלה המכהן קווין רוד יפסיד לטוני אבוט.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]