המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת לאחר נתוני האבטלה

עליות חדות נרשמו באגרות החוב לאחר פרסום הנתונים החלשים משוק העבודה ■ נתון חודש אוגוסט עומד על תוספת של 169 אלף משרות, שיעור האבטלה ירד ל-7.3% ■ פוטין: נמשיך לתמוך בסוריה גם לאחר מתקפה

מגמה מעורבת נרשמה היום (ו') בסיום המסחר בוול סטריט לאחר פרסום דוח התעסוקה לחודש אוגוסט, שפורסם ב-15:30 שעון ישראל. הנתונים שפורסמו היו חלשים מהצפי, ושוק האג"ח הגיב בעליות חדות. המסחר הושפע גם מדברי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שאמר היום בפסגת ה-G20 כי ארצו תמשיך לתמוך בסוריה גם במקרה של מתקפה אמריקנית.

בשוק העבודה, נתון חודש אוגוסט עומד על תוספת של 169 אלף משרות, לעומת צפי כלכלנים לתוספת של כ-175 אלף משרות. שיעור האבטלה רשם עם זאת ירידה של 0.1% לרמה של 7.3% לעומת הצפי שהיה ללא שינוי על 7.4%. זוהי רמת האבטלה הנמוכה ביותר מזה 4.5 שנים.

נתוני חודש יולי עודכנו לתוספת של 104 אלף משרות בלבד לעומת הנתון הקודם שעמד על 162 אלף משרות. גם נתוני חודש יוני עודכנו לתוספת של 172 אלף משרות לעומת 188 אלף בנתון הקודם. למרות הירידה בשיעור האבטלה, דווח כי שיעור ההשתתפות בכוח העבודה עמד באוגוסט על 63.2% בלבד, הנתון הנמוך ביותר מאז קיץ 1978.

נשיא הבנק המרכזי של שיקגו, Charles Evans, אמר היום עוד לפני פרסום הנתונים החלשים משוק העבודה כי סיום תוכנית הרכישות של הפדרל ריזרב יתרחש באמצע 2014. עוד הוא העריך כי העלאת הריבית הראשונה תתרחש רק לקראת סוף 2015. עוד הוא העריך כי הפד יתחיל בצמצום הרכישות כבר בחודשים הקרובים, כלומר בספטמבר, אוקטובר או נובמבר השנה, וכי הרכישות והריבית האפסית הכרחיות על מנת לתמוך בפעילות הכלכלית בתקופה זו.

אוונס, אגב, הוא חבר ב"ועדת השוק הפתוח" של הפדרל ריזרב הקובעת את המדיניות המוניטארית. הכינוס הבא של הוועדה צפוי ב-17-18 בספטמבר.

וריפון דיווחה על הפסד נמוך מהצפוי

וריפון דיווחה אמש על הפסד נמוך מהצפוי בשל ירידה של 15% בהכנסות ועלייה בהוצאות. נזכיר כי החברה איכזבה קשות את המשקיעים ב-2 הרבעונים הקודמים, כולל אזהרת רווח שגרמה לצניחה של עשרות אחוזים במחיר המניה.

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום כי בחברת אפל שוקלים גדלים שונים של מסכים, בין 4.8 ל-6 אינטש, לקראת יציאתם לשוק של אייפונים חדשים.

מנכ"ל פורד , אלן מולאלי, עשוי לפרוש מוקדם מהמתוכנן. כך מסרו מקורות הקרובים לנושא ל"רוייטרס".

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]