ההמלצות החמות: 3 מניות אנרגיה עם תשואת דיבידנד גבוהה

התשואה על אגרות חוב אמריקניות ל-10 שנים נסקה בשבועות האחרונים לעבר ה-3% וכעת הרבה יותר קשה למצוא חברות המחלקות דיבידנדים עם תשואה גבוהה מרמה זו

התשואה על אגרות חוב אמריקניות ל-10 שנים נסקה בשבועות האחרונים לעבר ה-3% וכעת הרבה יותר קשה למצוא חברות המחלקות דיבידנדים עם תשואה גבוהה מרמה זו. עם זאת, יש עדיין לא מעט חברות כאלה, וביניהן גם חברות מבוססות וחזקות.

בחברת המחקר KAPITALL פרסמו מאמר קצר על 3 חברות אנרגיה הנסחרות בתשואת דיבידנד הגבוהה מ-4%.

1. סטאטאויל . נסחרת בתשואת דיבידנד של כ-5.1% לאחר שהמניה ירדה בכ-13% בשנה האחרונה. שווי שוק של כ-71 מיליארד דולר ומכפיל רווח של כ-11. תזרים המזומנים של החברה גדל בעקביות ב-4 השנים האחרונות מכ-54 מיליון דולר בסוף 2008 לכ-2 מיליארד דולר בסוף 2012.

החברה מוכרת נכסים בים הצפוני ובמקביל נכנסת לפרוייקטים באפריקה עם בריטיש פטרוליום וקונוקו-פיליפס. מחלקת דיבידנדים אחת לשנה.

2. בריטיש פטרוליום . נסחרת קרוב לשפל שנתי, מה שמהווה כנראה נקודת כניסה נוחה עבור משקיעים. נסחרת בתשואת דיבידנד של כ-5.2%. שווי שוק של כ-131 מיליארד דולר ומכפיל רווח של כ-5.

3. קונוקו-פיליפס . המניה מפגיעה עוצמה יחסית לסקטור האנרגיה, עם עלייה של כ-22% בשנה האחרונה. נסחרת בתשואת דיבידנד של כ-4.1%. שווי שוק של כ-84 מיליארד דולר ומכפיל רווח של כ-11.