נעילה מעורבת בבורסות אירופה; הניקיי היפני זינק ב-2.5%

התמ"ג היפני צמח ברבעון השני ב-0.9%, טוב מהתחזיות; יפן תארח את האולימפיאדה של 2020 - ומניות התשתיות ריכזו עניין חיובי רב ■ נתונים חיוביים גם בסין

בורסות אסיה ננעלו היום (ב') במגמה מעורבת, על רקע עליות שערים בוול סטריט. הירידה במחירי הנפט לוחצת את מניות האנרגיה - נציין את Royal Dutch Shell ואת Total .

באסיה ננעל המסחר במגמה חיובית בהובלת הניקיי היפני, שזינק הודות לנתון מאקרו חיובי ולזכייה באירוח האולימפיאדה של 2020.

נתונים מעודכנים שפורסמו היום ביפן מצביעים על כך שהתמ"ג צמח ברבעון השני ב-0.9%, זאת לעומת קריאה קודמת לעלייה של 0.6%. בחישוב שנתי, עולה התמ"ג היפני ב-3.8% לעומת תחזיות קודמות לעלייה של 2.8% "בלבד".

כאמור, יפן זכתה לארח את האולימפיאדה בעוד 7 שנים, עובדה התורמת לסנטימנט החיובי. הערכות הן כי היפנים ישקיעו עד 4 מיליארד דולר בבניית מתקנים ותשתיות לאירוע הספורט הענקי, והמשק ייצר עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים. בהתאם, מניות הנדל"ן והתשתיות ריכזו עניין חיובי רב. נציין את Kajima ואת Mitsui Fudosan .

גם בסין פורסמו נתוני מאקרו חזקים, אשר תורמים לסנטימנט החיובי. כך, נתוני הסחר לחודש אוגוסט הצביעו על עלייה של 7.2% בייצוא סחורות לעומת אוגוסט 2012, עוד סימן כי הכלכלה השנייה בגודלה בעולם מתאוששת מההאטה שאפיינה אותה בתחילת השנה.

כמו כן, מדד המחירים לצרכן הסיני עלה בחודש החולף ב-2.6% לעומת החודש המקביל אשתקד, בהתאם לתחזיות המוקדמות. עובדה זו מרמזת כי האינפלציה במדינת הענק מצויה תחת שליטה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]