בורסות אירופה סגרו בעליות; הדאקס קפץ בכ-2.1%

השווקים עולים לאור נתוני מקרו מעודדים בסין וההצעה הרוסית לפתרון מדיני בסוריה ■ בורסות אסיה ברצף העליות הארוך ביותר מאז חודש דצמבר

בורסות אירופה נסחרו היום (ג') בשיא של 3 שבועות לאור נתוני מקרו טובים מהצפוי שפורסמו בסין והצעת רוסיה לפתרון מדיני בסוריה. הבורסה של גרמניה הובילה את העליות ומדד הדאקס סגר בעלייה של יותר מ-2%.

מדד מחירי הדירות בבריטניה עלה בחודש אוגוסט לשיא שלא נראה מאז נובמבר 2006 על רקע האצת הצמיחה באי הבריטי. מדד RICS עלה ל-40 נקודות באוגוסט מ-37 נק' ביולי. נתון נוסף שפורסם בצרפת העיד על ירידה בתפוקה התעשייתית ביולי זה החודש השלישי ברציפות.

מניית Glencore Xstrata זינקה בלונדון. מניית חברת היצוא הגדולה בעולם של פחם לחברות תעשייה מסרה כי סינרגיה מהמיזוג עם Xstrata תביא לחיסכון של 2 מיליארד דולר - הרבה מעל היעד המקורי שעמד על 500 מיליון דולר.

בספרד, מניית Banco de Sabadell ירדה לאחר שהבנק החמישי בגודלו בספרד מכר מניות כדי לגייס 650 מיליון אירו במחיר של 1.64 אירו למניה.

מניית Eiffage נפלה לאחר שחברת Groupama מכרה מניות במחיר של 41.74 אירו למניה, לפי דיווח בסוכנות בלומברג.

סין משכה את בורסות אסיה מעלה

בורסות אסיה עלו היום זה היום התשיעי ברציפות, הרצף הארוך ביותר עד כה השנה, לאור פרסום נתוני מקרו טובים מהצפוי בסין המצביעים על המשך הצמיחה באוגוסט. מדד MSCI אסיה טיפס בכ-1.1%.

3 נתונים כלכליים חשובים פורסמו היום בסין והיו טובים מהתחזיות המוקדמות: התפוקה התעשייתית עלתה ב-10.4% באוגוסט לעומת צפי ל-9.9%, המכירות הקמעונאיות זינקו ב-13.4% באוגוסט בעוד התחזיות עמדו על 13.2% וההשקעות בנכסים אורבניים עלו ב-20.3% בחודשים ינואר-אוגוסט לעומת צפי ל-20.2%. לאחר פרסום הנתונים התחזקו עליות בשערים באסיה.

מחיר הנפט יורד היום על רקע הצעת רוסיה לפתרון המשבר בסוריה, בדמות פיקוח על הנשק הכימי. נשיא ארה"ב ברק אובמה לא פסל את ההצעה וכינה אותה "פריצת דרך".

"השוק צריך להיות מעודד מכך שהתפוקה התעשייתית בסין עולה", אמר לסוכנות בלומברג כלכלן בחברת IG. "הנתונים הטובים בסין יחד עם המשך המדיניות המוניטרית המרחיבה ביפן הופכים את אסיה לסיפור השקעה טוב".

מניית Mitsui O.S.K, ספקית כלי התחבורה הימיים, זינקה בכ-6% לאחר שמדד Baltic Dry (העוקב אחר מחירי הספנות בעולם) עלה בשיעור החד ביותר מזה 4 שנים. בסין, מניית China Shipping Container Lines קפצה בכ-9.3%.