טוויטר הודיעה על רכישת חברת הפרסום בסלולר Mopub תמורת 300 מיליון דולר. החברה מייצרת פלטפורמה לבורסת פרסום בזמן אמת בסלולר. הכוונה של טוויטר היא להשתמש בפלטפורמה כדי ליצור אפשרויות לקניית ציוצים ממומנים בזמן אמת וציוצים מסחריים שמיועדים לגולשים בסלולר.
מדובר ברכישה נוספת בסדרה של עסקאות שביצעה טוויטר במטרה להרחיב את המודל הפרסומי שלה. בפברואר האחרון היא רכשה חברה שעוסקת בניתוח רייטינג וניטור הרגלי צפייה בטלוויזיה תמורת 90 מיליון דולר.
שדרוג הציוצים הממומנים
לגבי העסקה הנוכחית, טוויטר צפויה להמשיך בפעילות השוטפת של Mopub, אך גם לשלב את אפשרויות הפרסום בענקית הציוצים.
אחד החששות בעקבות הרכישות האחרונות הוא הצפה של תכנים פרסומיים בטוויטר ובעקבות כך הברחת הגולשים. מאידך, רכישת בורסת פרסום עשויה להעיד על כיוון אחר שאליו הולכת החברה - עריכת מעין "מכרז" לגבי ציוצים ממומנים, כאשר רק המציע הגבוה ביותר יוכל לפרסם באותו רגע בפלטפורמה והפניית המפרסמים האחרים לאתרים אחרים.
גורם בכיר בחברה אמר בעקבות העסקה כי זהו הכיוון העיקרי שאליו הולכת טוויטר, וכי אין כוונה להציף יותר תוכן פרסומי באתר.
על-פי הערכות של e-marketer, טוויטר תרשום השנה הכנסות מפרסום בסלולר בגובה 308 מיליון דולר, וב-2014 הכנסות אלה צפויות לעמוד על 551 מיליון דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.