ההרוג בקריסת הגג בבניין בת"א: קבלן השיפוץ

(עדכון) - 4 הפועלים מטייבה שנפצעו בקריסה במבנה שבו עבדו מאושפזים בבתי החולים וולפסון ואיכילוב ■ המעסיק שלהם לא שרד את התאונה הקשה ■ כוחות משטרה חוקרים בשטח את הנסיבות

שעות ארוכות לאחר קריסת גג המבנה בתל אביב, הוסר החשש כי במקום נמצאים לכודים נוספים. כוחות ההצלה שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותו של קבלן הבניין, וחילצו ארבעה פועלים מטייבה שנפצעו בתקרית.

האירוע הקשה החל בשעות הבוקר, אז קרס במפתיע גג המבנה שהיה בהליכי שיפוץ. על פי הערכה ראשונית הסיבה להתמוטטות היא קריסה של עמוד תומך, וכעת בודקים את הנושא מהנדס עיריית תל אביב בשיתוף עם המשטרה.

ארבעת הפועלים שנפצעו, תושבי העיר טייבה, פונו לבתי החולים וולפסון בחולון ואיכילוב בתל אביב כשהם סובלים מפגיעות בגפיים ומחבלות יבשות. "עבדנו בפנים, בעל הבית רצה לבנות מחסנים תת קרקעיים וכשעבדנו על זה פתאום הבניין נפל", סיפר אחד הפועלים במקום. "זה היה מבהיל".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, סיפר על מאמצי ההחייאה שבוצעו בדקות הראשונות בקבלן הבניין. "מצבו של אחד הפצועים היה אנוש כשהגענו", שיחזר בין. "הוא סבל מפגיעות קשות בכל חלקי גופו והיה ללא הכרה ללא דופק. הפרמדיקים ביצעו בו פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותו אחרי זמן קצר במקום".

במשך זמן רב סרקו הכוחות בשטח באמצעות כלבי גישוש את המקום מחשש ללכוד נוסף, שכאמור התבדה לבסוף. "צוותי הכיבוי שהגיעו בתחילת האירוע נתקלו במצב בעייתי מבחינת הגעה לתוך הזירה", סיפר לחדשות 2 באינטרנט אחד מאנשי כוחות הכיבוי שהגיעו למקום. "כלבי גישוש וכוחות הכיבוי המשיכו זמן רב לאחר הפינוי בחיפושים אחר לכודים נוספים".

עבודות לביצוע תמ"א 38

אסון קריסת התקרה שהתרחש היום בבוקר ברחוב הרצל בתל אביב התרחש במהלך עבודות לביצוע תמ"א 38 בבניין. חשוב לציין שלא מדובר בפרויקט תמ"א 38 רגיל במסגרתו מחוזקת מעטפת הבניין אלא ככל הנראה הכוונה הייתה חיזוק המבנה מבפנים, הדומה לעבודות שעושים על מבנים המוגדרים לשימור. עוד הבדל משמעותי בפרויקט האמור לבין פרויקטים רבים אחרים המבוצעים מכח זכויות של תמ"א 38 היא העובדה שבמקרה האמור לא היה יזם בתמונה וכי בעלי הבניין היו אלו שיזמו את התוכנית.

מדובר בעבודות שבוצעו על ידי קבלן בניין מאום אל פחם ומספר פועלים בשבועות האחרונים לאחר שהיתר לביצוען התקבל מעיריית תל אביב בתחילת חודש אוגוסט האחרון.

על פי מידע שנמסר מעיריית תל אביב-יפו, ניתן ההיתר לבעל הבניין שביקש להוסיף לו שתי קומות מגורים במסגרת זכויות מכח תמ"א 38. בשל מיקומו של הבניין, נדרשו עבודות הריסה שקדמו לשיפוץ במסגרתן ככל הנראה קרסה התקרה. טרם החלו העבודות פונה הבניין מדייריו והיה ריק במהלך העבודות.

כזכור, היום בשעות הבוקר התקבל דיווח על קריסת התקרה בבניין בתל אביב. מדובר בבניין הממוקם ברחוב הרצל 62. במקום עבדו קבלן ומספר עובדים. עקב קריסת התקרה נהרג הקבלן ונפצעו הפועלים. מאז שעות הבוקר פעלו כוחות חילוץ והצלה במקום כדי לאתר פצועים נוספים. נכון לרגע זה, גודר המקום על ידי העירייה והכניסה לבניין נאסרה. במקום הוצבו מחסומים ואנשי חברת אבטחה המונעים מכל מי שניגש למקום להתקרב לבניין.

מעיריית תל אביב נמסר הערב כי: "לבניין שקרס ברחוב הרצל 62 הוצא היתר לחיזוק ותוספת 2 קומות מכח תמ"א 38. בעת עבודות ההריסה אשר היו נחוצות לתוספת הקומות ולחיזוק, התמוטטו חלקים מצידו האחורי של הבניין וחלק מחדר המדרגות. העירייה הוציאה דרישה להפסקת העבודות מיידית, להסרת חלקים רופפים ולאטימת המבנה. בינתיים הוצבו מחסומים וחברת שמירה במקום על מנת להרחיק קהל מהאזור".