האם התחרות הקשה בשוק המשקפיים נותנת אותותיה על ההתנהלות הפרסומית של אופטיקה הלפרין? ל"גלובס" נודע כי לאחר הימנעות של שנים מהתקשרות עם משרד פרסום, החברה חתמה באחרונה על חוזה עם משרד הפרסום יהושע TBWA. היקף תקציב הפרסום הריאלי צפוי לעמוד על 10 מיליון שקל.
בעבר התבטא מנכ"ל הרשת, יעקב הלפרין, באופן בוטה ונחרץ נגד התקשרות עם משרד פרסום כלשהו, כשאמר: "אני מאמין שמשרדי הפרסום לא יכולים לתרום לנו. אנחנו עובדים מצוין גם בלעדיהם. עד היום לא נזקקנו לשירותיו של משרד פרסום, ואין סיבה שנתחיל היום. חבל לשלם להם על שירותיהם".
הלפרין טען אז כי הרשת לא מחפשת סיסמאות, שירים ונערות זוהר שמציעים משרדי הפרסום. "אנחנו רוצים לפנות לציבור המחפש איכות במחירים שווים לכל נפש," אמר, "וכדי להעביר מסר, כל שנדרש זה להגיד אותו בצורה ישירה".
ואכן, בהתאם לאסטרטגיה זו נמנעה הרשת כל השנים מלהתקשר עם משרד פרסום כלשהו, ופרסומיה היו מכירתיים, ממוקדי מטרה, עם התמקדות במבצעים ובתועלת הקנייה.
בכל הקשור ברכישת המדיה הרשת עסקה בכך לכאורה באופן ישיר, אך בענף מדווחים כי לפחות חלק מהעסקאות בוצעו באמצעות חברת "רואים קונים". אסטרטגיית המדיה הייתה עסקאות בלעדיות עם זכיינית ערוץ 2 רשת ועם "ידיעות אחרונות".
מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של אופטיקה הלפרין עמד ב-2011 על כ-30 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2012 הושקעו כ-33 מיליון דולר, ומתחילת השנה עמד היקף ההשקעה במדיה של הרשת על כ-22 מיליון דולר במחירי מחירון.
מהנהלת אופטיקה הלפרין נמסר בתגובה כי "מתנהל משא-ומתן עם משרד הפרסום יהושע TBWA בדבר בניית אסטרטגיה לרשת חנויות אקספרס חדשה, שהקו המנחה אותה הוא משקפיים תוך 60 דקות במחיר של עד 150 שקל. הרשת עתידה לפתוח 15 סניפים בשנה הקרובה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.