יציבות בבורסות אירופה; שוקי אסיה ננעלו בירידות

מדד MSCI אסיה איבד 0.6% אך סגר את השבוע בעלייה של 1.6% ■ מנהל השקעות בקרדיט סוויס: "שוק המניות עדיין פגיע בטווח הקצר"

בורסות אירופה יציבות היום (ו') לאחר פרסום נתוני המכירות הקמעונאיות בארה"ב. מדד Stoxx 600 מאבד 0.1%.

מדד Stoxx 600 נסוג אתמול משיא של 5 שנים לאחר פרסום נתון התפוקה התעשייתית באירופה, שהיא נמוך מהתחזיות המוקדמות. למרות זאת המדד עלה השבוע בכ-1.4%.

המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו ב-0.2% בחודש אוגוסט בעוד אנליסטים ציפו ל-0.4%. עם זאת, נתוני יוני-יולי עודכנו מעלה. זהו נתון המכירות הקמעונאיות האחרון שיפורסם לפני החלטת הפדרל ריזרב ביום רביעי באשר להפחתת רכישות האג"ח. עפ"י הערכות בשוק, הפד יודיע על הפחתת הרכישות ל-75 מיליארד דולר בחודש מ-85 מיליארד דולר.

"שוק המניות עדיין פגיע בטווח הקצר", אמר לסוכנות בלומברג מנהל השקעות בכיר בבנק קרדיט סוויס. "למרות שאנחנו אופטימיים באשר לטווח הבינוני-ארוך, כרגע אנחנו מעדיפים לשבת על הגדר. השווקים ממתינים בקוצר רוח להחלטת הפד בשבוע הבא".

באירופה, מניית TDC A/S יורדת בכ-3%; מניית חברת התקשורת הגדולה בדנמרק מאבדת גובה לאחר שהבעלים הציעו להנפיק 11% ממניות החברה. מניית חברת הבריאות Fresenius SE קופצת כ-4% לאחר שהחברה הבת Helios הודיעה על רכישת 43 בתי חולים. מניית מבשלת הבירה קרלסברג עולה לאחר שהחברה הודיעה כי היא צופה צמיחה אורגנית במכירותיה בסין בהמשך השנה.

חולשה גם באסיה

בורסות אסיה ירדו היום וקוטעות רצץ של 11 ימי עליות על רקע המשך המגעים בין רוסיה וארה"ב בנוגע לפתרון המשבר בסוריה וכן על רקע ההמתנה בשווקים לתוצאות הישיבה המוניטרית של הפדרל ריזרב בשבוע הבא.

מדד MSCI אסיה איבד 0.6% וסגר שבוע בעלייה של 1.6%. "המשקיעים לוקחים אוויר לאחר העליות האחרונות. הצמיחה הגלובלית עדיין שברירית ונמצאת מתחת לפוטנציאל שלה, ועלי לציין שתחזיות הרווחים עבור החברות אופטימיות מאוד בהתחשב בסביבה המקרו-כלכלית הזו", אמר לסוכנות בלומברג אנליסט ב-Perpetual Investments.

מדד הטופיקס ביפן זינק ב-7.1% החודש על רקע אופטימיות מאירוח האולימפיאדה בטוקיו בשנת 2020. מתחילת השנה זינק המדד ב-38% - התשואה הגבוהה ביותר מבין כל השווקים המפותחים בעולם.

העיתון היפני "ניקיי" דיווח כי יפן עשויה להוריד את מס החברות כבר בחודש אפריל, בעוד שר האוצר היפני מכין חבילת תמרוץ כוללת למשק על מנת להאיץ את הצמיחה.

ואם בתוכניות תמרוץ עסקינן, ביום רביעי יפרסם הפד בארה"ב את החלטת הריבית שלו, כאשר לפי סקר בלומברג 65% מהכלכלנים צופים כי הפד יודיע על צמצום היקף רכישות האג"ח העומד על 85 מיליארד דולר בחודש.

סקטור הכרייה הפגין חולשה היום באסיה. מניית BHP ביליטון ירדה היום בסידני וכך גם Newcrest Mining , חברת כריית הזהב הגדולה באוסטרליה. Jiangxi Copper, יצרנית המתכות הגדולה בסין, נפלה ביותר מ-4%.