וול סטריט: הדאו ג'ונס סגר את השבוע הטוב ביותר השנה

דריכות בשווקים לקראת הפגישה המוניטרית של הפדרל ריזרב בשבוע הבא ■ סקר בלומברג: 57% מהכלכלנים לא צופים שינוי פתאומי בשווקים כתוצאה מההפחתה

מדדי המניות בוול סטריט סגרו את השבוע בעליות ומדד הדאו ג'ונס סגר את השבוע הטוב ביותר שלו מאז ינואר. זאת, על רקע ירידה בחששות באשר להפחתת רכישות האג"ח על ידי הפדרל ריזרב וכן ההסכם אליו הגיעו ארה"ב ורוסיה באשר להשמדת הנשק הכימי בסוריה.

מדד S&P 500 טיפס השבוע ב-2%. "ראינו ירידה במתח בכל הקשור לסוריה וזה מאפשר לשוק להתרכז בכלכלה ובפגישת הפדרל ריזרב בשבוע הבא", אמר לסוכנות בלומברג קווינסי קרוסבי, אסטרטג השקעות בפרודנשל.

נתון המכירות הקמעונאיות החלש מהצפוי שפורסם בארה"ב לווה בנתון חלש אחר מדד אמון הצרכנים שירד לרמה הנמוכה ביותר מאז אפריל.

קרוסבי ציין כי בהינתן הנתונים הכלכליים החלשים יחסית שפורסמו לאחרונה, "השוק מפחית את הסיכוי להקטנת רכישות האג"ח. ההערכה היא כי גם אם הפד יכריז על הפחתת רכישות, היא תהיה קטנה".

לפי סקר של סוכנות בלומברג, כלכלנים מצפים להפחתה של 10 מיליארד דולר בחודש ברכישות האג"ח, העומדות היום על 85 מיליארד דולר. פגישת הפד תתקיים בימים שלישי ורביעי. זוהי תוכנית התמרוץ השלישית של הפד מאז פרוץ המשבר ב-2008, מה שהקפיץ את מדד S&P 500 ב-153% מאז מארס 2009.

סקר שערכה סוכנות בלומברג מגלה כי תגובת השוק להפחתת רכישות האג"ח לא צפויה להיות כה דרמטית. 57% מהכלכלנים שהשתתפו בסקר מסרו כי הם לא צופים שינוי פתאומי בשווקים כתוצאה מההפחתה. 8% סבורים כי השווקים יעלו בעקבות ההכרזה ופחות משליש צופים ירידות. בסקר השתתפו 900 סוחרים, אנליסטים ומנהלי השקעות.

כל 10 המגזרים במדד S&P 500 רשמו אמש עליות. מניית דיסני קפצה לאחר שהכריזה על תוכנית רכישה עצמית של מניותיה ב-6-8 מיליארד דולר, החל משנה הבאה. מניית ורייזון עלתה לאחר שהצליחה להנפיק אג"ח ל-3-30 שנה שנועדו לממן רכישת 45% ממניות Verizon Wireless המוחזקות בידי וודאפון.

מניית ויזה זינקה גם כן וכך גם גולדמן זאקס ונייקי . 3 המניות הללו יצטרפו למדד דאו ג'ונס אחרי סגירת המסחר ב-20 בספטמבר ויחליפו את אלקואה , בנק אוף אמריקה ו-HP .