20 הקבוצות שמשחקות בעונה הנוכחית (2013/14) בליגת הכדורגל הבכירה של צרפת מכרו 238,602 מנויים לשנה הקרובה, עלייה של קרוב ל-10% לעומת נתוני העונה הקודמת (2012/13) של אותן הקבוצות (217,468 מנויים). כך מפרסם ה"ל'אקיפ".
גם אם לא מחשיבים בשקלול הנ"ל את שלוש העולות החדשות לליגה הבכירה - גנגאן, נאנט ומונאקו, שבאופן טבעי הקפיצו העונה את נתוני מכירות המנויים שלהן לעומת העונה הקודמת בה שיחקו בליגת המשנה - הרי שעדיין נרשמת קפיצה של כמעט 4% בכמות המנויים שנמכרה העונה למשחקי ה"ליג 1".
האלופה פ.ס.ז', שאינה נחשבת לקבוצה האהודה ביותר בצרפת, "תואר" ששמור לאולימפיק מארסיי, הצליחה לעקוף העונה את האחרונה בנתוני מכירות המנויים: 33,100 מאוהדיה רכשו כרטיס עונתי, לעומת 32,000 אצל היריבה. אשתקד, המאזן עמד על 28,197-28,800 לטובת מארסיי.
כזכור, פ.ס.ז' המשיכה גם הקיץ את מסע הרכש המאסיבי שלה, שהחל עת עברה הקבוצה ב-2011 לידיים של רשות השקעות הספורט הקטארית. השם הגדול שהגיע בפגרה החולפת לעיר האורות הוא אדינסון קבאני, חלוצה של נאפולי (נקנה תמורת 64.5 מיליון אירו), שהמשיך לעורר את האוהדים הפריזאים שבמשך שנים ארוכות היו רדומים ולא הגיעו במספרים גבוהים לאצטדיון ה"פארק דה פרינס".
ליל במקום השלישי בעונה זאת מבחינת קצב מכירת המנויים (28,500 מנויים, כ-2,000 פחות ביחס לעונה שעברה), כשאת החמישייה הראשונה משלימות סט. אטיין (16,100) ואולימפיק ליון (12,200).
קבוצה נוספת שהתבלטה הקיץ באופן ניכר בשוק ההעברות היא מונאקו. הקבוצה ממונטה קרלו, שנמצאת בבעלות האוליגרך דמיטרי ריבולובלב, יצאה למסע רכש אדיר וקנתה בין היתר את רדמאל פלקאו, חלוץ אתלטיקו מדריד, בתמורה ל-60 מיליון אירו; עם זאת, המועדון ממשיך לסבול מכמות אוהדים נמוכה, והוא מכר לעונה הקרובה 3,524 מנויים בלבד, הכי מעט מבין קבוצות הליגה הבכירה (ועדיין, 2,238 מנויים יותר ממה שמכרה הקבוצה אשתקד בליגת המשנה).
ומה לגבי הקבוצות בהן משחקים הכדורגלנים הישראלים? ולנסיין של מאור מליקסון מכרה העונה 9,200 מנויים; ריימס של אלירן עטר 8,557; טולוז (עדן בן בסט) עם 6,100.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.