וול סטריט ננעלה בירידות; מניית בלקברי צנחה ב-17%

ראש שלוחת הפד בסנט לואיס: יכול להיות שנתחיל לצמצם את רכישות האג"ח באוקטובר ■ בית הנבחרים הערים היום קושי נוסף על מימון תוכנית הבריאות של אובמה ■ טבע השיקה תרופה בהיקף מכירות של 1.1 מיליארד דולר

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בירידות, על רקע ההתנגשות בין הרפובליקנים לדמוקרטים בכל הנוגע לסוגיית תקרת החוב, כאשר נראה כי אפקט הצהרתו של הפדרל ריזרב כי לא יצמצם בינתיים את רכישות האג"ח שלו מתפוגג.

"ייתכן שהפדרל ריזרב יתחיל להאט את רכישות האג"ח שלו לאחר הפגישה באוקטובר, בהתבסס על הנתונים הכלכליים", כך אמר היום לבלומברג נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס, ג'יימס בולארד. "בספטמבר זו הייתה החלטה צמודה, כך שיכול להיות שיהיו נתונים שישנו את המורכבות של התחזית ויגרמו לועידה (ועידת השוק הפתוח, נ.נ) להרגיש נוח יותר עם צמצום קל של הרכישות באוקטובר".

לדבריו, הפד יכול להרשות לעצמו להיות סבלני כשהוא שוקל מתי יהיה נכון להאט את רכישות האג"ח, מכיוון שהאינפלציה נמוכה. בולארד ציין כי האינפלציה, שנמצאת הרבה מתחת ליעד של הפד (2%), היא משהו שצריך להדאיג את הפד בכל הנוגע להגדרות המדיניות שלו, וכי אין להסיר את המדיניות המוניטרית המרחיבה שעה שהאינפלציה נמצאת ברמה הזו.

דבריו של בולארד מגיעים על רקע הצעד הלא צפוי של הפד להותיר את התוכניות להקלה כמותית כמו שהיא. זאת, כאשר הקונצנזוס בשוק הצביע על כך שהבנק המרכזי יצמצם את רכישות האג"ח בכ-10-15 מיליארד דולר, לעומת הקצב הנוכחי שעומד על כ-85 מיליארד דולר מדי חודש.

המיליארדר וורן באפט, יו"ר ברקשייר האת'ווי אחד האנשים העשירים בעולם, אמר בראיון לרשת CNBC כי יש לאפשר לנגיד הפדרל ריזרב להמשיך בתפקידו. "הוא עושה עבודה מדהימה מאז הקריסה הפיננסית לפני 5 שנים. אני לא הייתי מחליף אותו", ציין באפט. ברננקי, נזכיר, צפוי לפרוש מתפקידו בתחילת 2014, ונשיא ארה"ב ברק אובמה אותת מוקדם יותר השנה כי ברננקי לא ימשיך בתפקידו.

סוגיית תקרת החוב ממשיכה להטריד את המשקיעים. אם הנשיא אובמה והרפובליקנים לא יגיעו לפשרה בנוגע לתקרת החוב של ארה"ב עד אוקטובר, למשרד האוצר לא יישארו אופציות רבות כדי לא לעבור את התקרה של 16.7 טריליון דולר, מה שעלול, בתרחיש הגרוע, לשלוח את המדינה לחדלות פרעון.

היום העביר בית הנבחרים בארה"ב, הנשלט על ידי רוב רפובליקני, חוק לפיו הממשלה תמשיך לפעול עד אמצע דצמבר. החוק גם שולל מימון מתוכנית הבריאות של אובמה, "אובמה-קייר". החוק מציב קושי נוסף במסלול ההתנגשות של הדמוקרטים והרפובליקנים לקראת סוף השנה הפיסקלית בעוד 10 ימים, כאשר הרפובליקנים מנסים לטפרד את חוק הבריאות, אם הדמוקרטים יעלו את תקרת החוב, אליה ארה"ב אמורה להגיע באמצע אוקטובר.

מיקרוסופט במוקד

מיקרוסופט מרכזת עניין לאחר שמנכ"ל החברה סטיב באלמר נפגש אתמול עם אנליסטים.

המשקיע המיליארדר קארל אייקן ציין בראיון לטלוויזיה אתמול כי הוא משוכנע שמניית אפל "מוערכת בחסר עמוק". אייקן הסביר כי קופת המזומנים האדירה של אפל והיכולת שלה לייצר כ-45 מיליארד דולר בשנה הן הסיבות המרכזיות להשקעתו במניות החברה.

סטרטסיס הודיעה על השלמת ההנפקה לציבור עליה הודיעה לאחרונה. האופציה לרכישת 675 אלף מניות על ידי החתמים מומשה במלואה ובסה"כ החברה הנפיקה כ-5.175 מיליון מניות במחיר של 93 דולר למניה. בסופו של דבר, החברה גייסה בהנפקה 462.8 מיליון דולר, לאחר עמלות חיתום והוצאות הנפקה נוספות.

טבע הודיעה כי היא השיקה בארה"ב את Niaspan, תרופה בעלת היקף מכירות של 1.1 מיליארד דולר בשנה.

מניית בלקברי ירדה בחדות בסיום המסחר לאחר שהחברה הודיעה כי היא תקצץ 4,500 עובדים - 40% מכח העבודה שלה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]