חברת הרכב הסינית הצעירה "קורוס", שבשליטת החברה לישראל, לא השתתפה בתערוכת פרנקפורט והיא שומרת לאחרונה על פרופיל תקשורתי נמוך לקראת ההשקה המסחרית שלה שמתוכננת לרבעון האחרון של השנה.
אבל בינתיים, דלפה מכנס דילרים תוכנית הדגמים העתידית שלה ל-5 עד 10 השנים הקרובות. מהתוכנית עולה כי החברה שואפת לפתח 4 פלטפורמות רכב מודולאריות. הראשונה, C, היא הפלטפורמה המשפחתית שעליה מבוססת המכונית הראשונה של החברה, קורוס 3, שכבר נחשפה. על הפלטפורמה הזו עשויים להתבסס לא פחות מ-9 דגמים שונים, כולל "קרוס אובר", מכונית קברילוט, דגם 3 דלתות, האצ'בק, סטיישן ואפילו רכב פנאי קומפקטי, שיתחרה בניסן "ג'וק" ודומיו.
הפלטפורמה הבאה אחריה, D, צפויה להניב שלושה דגמים עיקריים - מיניוואן קומפקטי ל-6-7 נוסעים, סדאן בגודל של פולקסווגן פאסאט ורכב פנאי.
הפלטפורמה הבכירה, E, תהיה כנראה המאוחרת ביותר. היא תכלול לדגם מנהלים מפואר, האצ'בק יוקרתית וכנראה גם סוג של סטיישן ספורטיבית יוקרתית.
תהיה גם פלטפורמה קומפקטית, E, שתכלול שלוש גרסאות שהמעניינת שבהן היא האצ'בק אופנתית, שמזכירה במקצת את ה"מיני" של ב.מ.וו. ואולי זה לא במקרה אם לוקחים בחשבון, שהמעצב הראשי של קורוס הוא גם זה שהיה אחראי בזמנו על עיצוב ה"מיני" המודרנית.
עד כה השקיעה החברה הישראלית במיזם הרכב הסיני קרוב לחצי מיליארד דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.