וול סטריט: מה יעשו המדדים כשהפד ימשיך לרכוש אג"ח?

ביום שישי ננעלו המדדים בירידות, לאחר שנשיא שלוחת הפד בסנט לואיס אמר כי ייתכן שהפד יצמצם את רכישות האג"ח באוקטובר ■ סוגיית תקרת החוב של ארה"ב ממשיכה להטריד ■ אפל מדווחת על מכירות שיא של האייפון החדש

המסחר בוול סטריט יפתח מחר (ב') כאשר המשקיעים כבר עיכלו את הודעת הפד בנוגע להמשכה הסדיר של תוכנית הרכישות. במרכז תשומת הלב השבוע יעמדו מספר נושאים, ביניהם סוגיית תקרת החוב האמריקנית.

ביום שישי ננעל המסחר בוול סטריט בירידות, כשמדד הדאו ג'ונס השיל מערכו כ-1.2%.

בשבוע שעבר הודיע הפד כי הוא מתכוון להותיר את התוכניות להקלה כמותית, במסגרתה הוא רוכש אג"ח ב-85 מיליארד דולר מדי חודש, כמו שהיא. זאת, כאשר הקונצנזוס בשוק הצביע על כך שהבנק המרכזי יצמצם את רכישות האג"ח בכ-10-15 מיליארד דולר, לעומת הקצב הנוכחי שעומד על כ-85 מיליארד דולר מדי חודש.

נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס, ג'יימס בולארד, אמר לאחר מכן כי "ייתכן שהפדרל ריזרב יתחיל להאט את רכישות האג"ח שלו לאחר הפגישה באוקטובר, בהתבסס על הנתונים הכלכליים. בספטמבר זו הייתה החלטה צמודה, כך שיכול להיות שיהיו נתונים שישנו את המורכבות של התחזית ויגרמו לועידה (ועידת השוק הפתוח, נ.נ) להרגיש נוח יותר עם צמצום קל של הרכישות באוקטובר".

סוגיית צמצום הרכישות מתרחשת במקביל לסוגייה נוספת שמטרידה את וול סטריט, סוגיית תקרת החוב. אם הנשיא אובמה והרפובליקנים לא יגיעו לפשרה בנוגע לתקרת החוב של ארה"ב עד אוקטובר, למשרד האוצר לא יישארו אופציות רבות כדי לא לעבור את התקרה של 16.7 טריליון דולר, מה שעלול, בתרחיש הגרוע, לשלוח את המדינה לחדלות פרעון.

ביום שישי העביר בית הנבחרים בארה"ב, הנשלט על-ידי רוב רפובליקני, חוק מימון המאפשר לממשלה להמשיך לפעול עד אמצע דצמבר. לצד זאת, החוק שולל מימון מתוכנית הבריאות של אובמה, "אובמה-קייר". החוק מציב קושי נוסף במסלול ההתנגשות של הדמוקרטים והרפובליקנים לקראת סוף השנה הפיסקלית בעוד 10 ימים, כאשר הרפובליקנים מנסים לטפרד את חוק הבריאות, אם הדמוקרטים יעלו את תקרת החוב, אליה ארה"ב אמורה להגיע באמצע אוקטובר.

בגרמניה, אנגלה מרקל זכתה בבחירות בפעם השלישית ברציפות, כשהגוש הימני-שמרני שלה זכה בכ-42% מהקולות, הישג שלא נראה מאז 1990.

זירת המאקרו צפופה השבוע

בזירת המאקרו תתפרסם מחר הקריאה הראשונית למדד ה-PMI שצפוי לעלות ל-54 נקודות. כמו כן ינאם מחר נשיא שלוחת הפד בניו יורק, וויליאם דאדלי. המשקיעים יצפו לשמוע רמזים נוספים בנוגע לעתיד תוכנית הרכישות.

ביום שלישי יפורסם מדד קייס שילר שצפוי לעלות ב-0.8%, וגם מדד בטחון הצרכנים שצפוי לרדת ל-80 נקודות.

ביום רביעי יפורסם נתון הזמנות מוצרים ברי קיימא שצפוי לרדת ב-0.5%, ונתון מכירות הבתים החדשים, שצפוי לעמוד על 425 אלף בתים בשיעור שנתי.

ביום חמישי יפורסם התמ"ג לרבעון השני שצפוי לעלות לרמה ל-2.7%.

מניית אפל תעמוד במוקד על רקע מכירות האייפון החדש, ששברו את שיאי המכירות הקודמים.

מניית בלקברי תרכז עניין על רקע דיווחים כי מייסד החברה מייק לזרידיס מעוניין לרכוש אותה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]