הבורסה בת"א סגרה עוד יום בעליות במחזור מסחר גבוה

חוזים חיוביים בוול סטריט, מגמה מעורבת באירופה ■ בנק ישראל יפרסם היום ב-15:00 את הריבית לאוקטובר - רוב ההערכות צופות אי-שינוי ■ מחזור המסחר היה גבוה היום והסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל

הבורסה בת"א נסחרה היום (ב') במגמה חיובית מובהקת ברקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ועליות קלות בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. גם היום התקיים בת"א יום מסחר מקוצר לרגל חול המועד סוכות. לאחר נעילת המסחר יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש אוקטובר, בשעה 15:00. אתמול הבורסה באחד-העם סיימה בעליות של 1% ויותר. מדד מנהלי הרכש בגוש האירו זינק ל-52.1 נקודות בספטמבר - שיא שלא נראה מאז יוני 2011 וסימן נוסף לכך שכלכלת אירופה מתאוששת. מחזור המסחר היה גבוה היום והסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל.

בורסת שנגחאי נסחרה בעליות בעקבות נתוני מאקרו טובים שפורסמו בסין. בורסת יפן הייתה סגורה היום לרגל חג מקומי, והמסחר בהונג קונג עוכב היום עקב סערת טייפון שהיכתה במדינה. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על פתיחה חיובית היום, ובאירופה המסחר מעורב.

בזירה המקומית, היום אחרי סגירת המסחר בבורסה יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש אוקטובר ולפי רוב ההערכות, הוא יתיר את שיעורה ללא שינוי על 1.25%. למרות זאת, קיימים מספר גורמים שעשויים לגרום לבנק דווקא להוריד את הריבית ב-0.25% ל-1% בלבד: חשש מירידה בקצב הצמיחה במשק על רקע קיטון ביבוא, קיפאון ביצוא וצניחה בהשקעות בענפי המשק ובבנייה; סביבת אינפלציה נמוכה מאוד הרחק מאמצע יעד יציבות המחירים; צניחה בשער הדולר מול השקל שיפור במאזן התשלומים מגירעון לעודף בשני הרבעונים הראשונים של 2013. גם השיפור הניכר בתמונה הפיסקלית מעניק מרחב נוסף להרחבה מוניטרית, או לכל הפחות, לא מונע אותה. (לסיפור המלא)

החלטת ברננקי עדיין מהדהדת בשווקים

עדיין ברקע למסחר המקומי, ההחלטה של הפדרל ריזרב משבוע שעבר שלא לצמצם או להפסיק את ההקלה הכמותית שבמסגרתה הוא רוכש אג"ח ממשלתיות ב-85 מיליארד דולר מדי חודש.

החשש המרכזי של חברי ועדת השוק הפתוח היה שיעור האבטלה הגבוה יחסית (7.3%) וכן החשש שהקיצוצים בהוצאות הממשלה והעלייה בריבית המשכנתאות יפגעו בצמיחה. בהודעה של הבנק המרכזי נאמר כי "הפד מחכה לעדויות נוספות לכך שהשיפור הכלכלי מתמשך".

לאחר הודעת הפד ביום רביעי השווקים הגיבו בעליות חדות אולם ביום חמישי המגמה הייתה מעורבת וביום שישי כבר נרשמו ירידות, וזאת על רקע ההתנגשות בין הרפובליקנים לדמוקרטים בכל הנוגע לסוגיית תקרת החוב.

מימושי רווחים בבזק

מניית בזק סגרה יום תנודתי בירידות, על רקע מימושי רווחים לאחר העליות של השבועות האחרונים. אלביט מערכות , מנגד, המשיכה בהתקדמות. גם כיל ולאומי בלטו בעליות במחזורים ערים.

מזור רובוטיקה , שהגישה לרשות לני"ע האמריקאית טיוטת תשקיף ראשונה לקראת הנפקה ראשונה של תעודות פיקדון שלה (ADS) בוול סטריט, מתכננת לגייס עד 40 מיליון דולר. אורי הדומי, מנכ"ל החברה, אומר ל"גלובס" כי היקף הגיוס שצוין בטיוטה אינו מחייב, והוא עשוי להשתנות.

בבילון המשיכה להיסחר על רקע ההודעה מאתמול על בקשתה מרשות ניירות ערך האמריקאית למשוך את טיוטת ההנפקה שלה כדי להתמקד בניהול משא ומתן למיזוג עם חברת איירון סורס".

מניית שמן נפט וגז המשיכה להגיב להשלמת גיוס ההון למבחני ההפקה בקידוח "ים 3". משקיעים התחייבו להשקיע בשמן כ-23 מיליון שקל כנגד הקצאה מצטברת של כ-25 מיליון מניות (4.87% מהון מניות שמן לאחר ההקצאה בדילול מלא). בנוסף, אתמול נודע כי מנכ"ל שמן יוסי לוי והיו"ר גבי אשכנזי בחרו שלא לממש 605 אלף אופציות מסדרה 4 שהיו ברשותם. בשמן הסבירו כי אין באי המימוש הבעת חוסר אמון בקידוח, אלא שמדובר ב"חוות דעת משפטית לפיה הם חשופים למידע פנים שעלול להשפיע על החלטתם בביצוע רכישה זו".

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף]