נעילה מעורבת בבורסה: המעו"ף ירד 0.4%; כיל נפלה 3.5%

מגמה מעורבת בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט ■ בנק ישראל חתך את הריבית לחודש אוקטובר ל-1% בלבד ■ בכירים ב'פד' אתמול: הכלכלה עדיין חלשה

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ג') במגמה מעורבת ברקע מגמה דומה בשווקי העולם. הפעילים בת"א הגיבו גם להורדת הריבית אתמול ל-1% בלבד. בנעילת המסחר היום ננעל גם שבוע המסחר באחד-העם לרגל חג שמחת תורה. הבוקר גם התרחשה פקיעת אופציות המעו"ף לחודש ספטמבר בעלייה של 0.47% בשער קובע של 1,267.55 נקודות.

ברקע הודעתו של הפדרל ריזרב בשבוע שעבר כי יותיר את התוכניות להקלה כמותית, במסגרתה הוא רוכש אג"ח ב-85 מיליארד דולר מדי חודש, בכירים ב'פד' השמיעו אתמול הצהרות פסימיות לגבי מצב הכלכלה. דניס לוקהארט, נשיא שלוחת ה'פד' באטלנטה, אמר כי הכלכלה איבדה את הדינאמיות שלה, בייחוד בכל הנוגע לשוק העבודה. וויליאם דודלי, נשיא השלוחה בניו-יורק, הביע פסימיות לגבי כלכלת ארה"ב ואמר כי הכלכלה חלשה מדי בכדי שהבנק המרכזי יסוג מהתוכניות לרכישת אג"ח.

כאמור, בנק ישראל הוריד אתמול את ריבית חודש אוקטובר ב-0.25% ל-1%, בין היתר בשל סביבת אינפלציה נמוכה יחסית, האטה אפשרית בקצב ההתאוששות של משקים מפותחים בעולם ופעילות כלכלית מקומית המתרחבת באופן מתון, במיוחד בניכוי השפעות הגז הטבעי.

מניית כיל בלטה היום בירידה והעיקה על השוק לאחר שאורלקלי הודיעה כי קרן ההשקעות הריבונית של סין רכשה 12.5% ממניות החברה. בשוק מעריכים כי המהלך מקטין את הסיכוי להחזרת קרטל האשלג העולמי. (לסיפור המלא)

טבע עלתה לאור השקת גרסה גנרית לתרופה חדשה - ADENOSCAN. טבע הייתה הראשונה להגיש את הבקשה ותקבל בלעדיות ל-180 יום במכירת הגרסה הגנרית. מדובר בתרופה משלימה לטיפול במיפוי פרפוזיה בשריר הלב, עם מכירות של כ-65 מ' ד' בשנה.

מזור רובוטיקה הוסיפה להיסחר ברקע הודעתה בתחילת השבוע על רצונה לבצע גיוס של עד 40 מיליון דולר בוול סטריט. מנכ"ל החברה אורי הדומי אמר בשיחה עם "גלובס" כי היקף הגיוס שצוין בטיוטה אינו מחייב, והוא עשוי להשתנות.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]