נעילה חיובית באירופה; בטחון העסקים בגרמניה מתחת לצפי

נעילה שלילית אמש בוול סטריט ■ ספקיות של אפל מתקדמות ברקע דיווחיה של אפל על מכירות של כ-9 מיליון אייפונים חדשים בסוף השבוע האחרון

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בעליות שערים, על רקע סנטימנט חיובי בוול סטריט ולאחר פרסום נתון מאקרו בגרמניה, כשברקע תוצאות הבחירות בגרמניה וספקולציות בנוגע לעתיד המדיניות המוניטרית של הפדרל ריזרב.

בגרמניה פורסם היום נתון בטחון העסקים, שהצביע על עלייה ל-107.7 נק' בספטמבר לעומת 107.6 נק' באוגוסט. עם זאת, אנליסטים ציפו לעלייה חדה יותר ל-108.2 נק'.

עוד בגרמניה, הקנצלרית אנגלה מרקל החלה במו"מ להקמת הקואליציה הבאה שלה, לאחר שהגוש השמרני בראשה זכה ב-42% מהקולות. מרקל מנהלת מו"מ עם מפלגות המרכז-שמאל בתקווה להקמת קואליציה יציבה וגדולה.

ברקע נמצאת הודעתו של הפדרל ריזרב בשבוע שעבר כי יותיר את התוכניות להקלה כמותית, במסגרתה הוא רוכש אג"ח ב-85 מיליארד דולר מדי חודש, בכירים ב'פד' השמיעו אתמול הצהרות פסימיות לגבי מצב הכלכלה. דניס לוקהארט, נשיא שלוחת ה'פד' באטלנטה, אמר כי הכלכלה איבדה את הדינאמיות שלה, בייחוד בכל הנוגע לשוק העבודה. וויליאם דודלי, נשיא השלוחה בניו-יורק, הביע פסימיות לגבי כלכלת ארה"ב ואמר כי הכלכלה חלשה מדי בכדי שהבנק המרכזי יסוג מהתוכניות לרכישת אג"ח.

מגמה שלילית באסיה

מגמה שלילית נרשמת היום באסיה בצל ירידות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. ביפן חודש המסחר היום לאחר החופשה אתמול.

"הצמיחה הגלובלית היא סיפור אמיתי, אבל כנראה לא בקצב מספיק על מנת לתת למניות עוד דחיפה למעלה כרגע. זה מצב בריא אם נראה נסיגה במחירי המניות", ציין כריס ווסטון, אסטרטג שוק ב-IG.

מספר מניות של ספקיות של אפל רושמות מגמה חיובית ברקע דיווחיה של אפל, אשר סיימה אמש את המסחר בוול סטריט בזינוק של 5%, על מכירות של כ-9 מיליון אייפונים חדשים בסוף השבוע האחרון. נציין את Murata Manufacturing, LG Display ו-Hon Hai Precision Industry.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]