נתונים חדשים שמתפרסמים בימים האחרונים בבריטניה מראים על ירידה חדה, בהיקף של 60%, במספר הגולשים באתר עיתון "הסאן". בחודש יולי גלשו באתר 37.3 מיליון גולשים, ואילו בחודש אוגוסט, לאחר התקנת חומת תשלום, התייצב המספר על 14.4 מיליון.
חומת התשלום עלתה לאוויר בראשון באוגוסט. המחיר לגולשים עומד על 2 פאונד בחודש, אך העיתון מציע מחיר היכרות של פאונד אחד בלבד עבור החודשיים הראשונים.
דניאל בושק, מנהל האסטרטגיה בחברת SimilarWeb הישראלית שפרסמה את הנתונים, טוען כי מדובר בירידה חדה בהשוואה למספרים שהציגו עיתונים נוספים שביצעו מהלך דומה.
לדבריו, "הטלגרף" וה"וושינגטון פוסט" עברו תקופת מעבר קלה יותר, מאחר שהם מאפשרים גישה למספר מסוים של כתבות. בושק הוסיף כי לירידה במספר הגולשים יש גם השלכות על היקפי הפרסום באתר בעיתון.
המודל שבו בחר "הסאן" הוא כנראה הסיבה לירידה החדה. בעוד עיתונים אחרים מאפשרים לגולשים גישה לעד 20 כתבות בחודש, "הסאן" מאפשר רק לגולשים רשומים ומשלמים לקרוא את התוכן באתר.
גם זמני השהייה הממוצעים באתר ירדו משמעותית - מ-4 דקות ו-42 שניות לפחות משתי דקות.
בעיתון "הסאן" סירבו להגיב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.