אירופה ננעלה בירידות: "נושא תקרת החוב בארה"ב מעיק"

המסחר באירופה הושפע בעיקר מהמתרחש מעבר לים, בארה"ב ■ 10 מבין 18 שוקי המניות במערב אירופה ננעלו היום בירידות

בורסות אירופה ננעלו היום (ד') בנטייה לירידות בצל החשש משבר תקרת חוב בארה"ב ואכזבה מנתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב. מדד Stoxx 600 ירד ב-0.1% אך עדיין רושם תשואה חיובית של 5.2% מתחילת החודש.

"נושא תקרת החוב בארה"ב שוב על הפרק. לא הייתי אומר שזה כבר גורם לחוסר ודאות, אך מדובר בגורם מעיק", אמר לסוכנות בלומברג מנהל השקעות ב-Swisscanto.

10 מבין 18 שוקי המניות במערב אירופה ננעלו היום בירידות, ובכללם צרפת ובריטניה. ההזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב עלו ב-0.1% בלבד באוגוסט, בעוד אנליסטים ציפו לעלייה של 0.5%. סקר שערכה בלומברג העלה כי האמריקאים מאבדים אמון בהתאוששות הכלכלית, בעוד 27% בלבד מעריכים שהצמיחה תואץ. נוסף על כך, הקונגרס צריך להעביר חבילה פיסקאלית עד 1 באוקטובר כדי למנוע השבתה של השירותים הממשלתיים עקב הגעה לתקרת הגירעון - 16.7 טריליון דולר.

בין המניות הבולטות היום באירופה נציין את Nordea Bank , שצנחה לאחר שהממשלה בשבדיה הודיעה כי תמכור את חלקה (7%) בבנק. מניית ThyssenKrupp טיפסה לאחר ש-Cevian Capital רוכשת 5.2% מחברת המתכות.

אסיה בירידות

בורסות אסיה ננעלו היום (ד') במגמה מעורבת שבין ירידה של 0.8% ביפן, לעלייה של 0.2% בהונג קונג. ברקע היתה הנעילה השלילית אמש בוול סטריט. בין המניות הבולטות נציין את Mitsui Chemicals , שצנחה בטוקיו. גם חברת התקשורת היפנית NTT Data ירדה.

מנגד, Tokyo Electron זינקה לאחר שנודע כי היא נרכשת ע"י אפלייד מטיריאלס. מניית David Jones טיפסה לאחר דוחות טובים לרבעון הפיסקלי.