לאומי: השקיעו במניות - רמת המחירים עדיפה ביחס לאג"ח

"יחד עם זאת, רמת הסיכון עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות" ■ ללקוחות ישראליים, בלאומי ממליצים להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן)

בבנק לאומי ממשיכים להמליץ למשקיעים על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם ובישראל עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני. בסקירה מקוצרת לסיום שבוע המסחר המקוצר בבורסה בת"א, כלכלני לאומי מציינים כי "יחד עם זאת, רמת הסיכון עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות".

בבנק מציינים עוד, כי "המשך השיפור בכלכלת אירופה ובבריטניה, הביא לעלייה באטרקטיביות ההשקעה במדדי המניות של מדינות אלו. בנוסף, בחלק המנייתי של תיקי ההשקעות אנו ממליצים להחזיק חשיפה למדדי המניות של השווקים המתעוררים, בשיעור דומה למשקלם במדד המניות העולמי".

לגבי אפיק האג"ח, בלאומי מעריכים כי התשואות צפויות להמשיך ולעלות בטווח הזמן הבינוני וזאת כתלות בהמשך השיפור בכלכלת ארה"ב (ובמידה מסויימת גם בכלכלת אירופה). הכלכלנים ממליצים להימנע מהשקעה בחלק הארוך של עקומי האג"ח לסוגיהם (ממשלתי וקונצרני, הן בחו"ל והן בשוק המקומי), ומצייינים כי ירידת התשואות שחלה לאחרונה, אינה מסמנת שינוי במגמה ארוכת הטווח, ולכן מהווה נקודת זמן מתאימה להקטנת החשיפה.

ללקוחות ישראליים, בלאומי ממליצים להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן). לגבי אג"ח ממשלת ישראל, הם ממליצים על החזקה במח"מ בינוני-קצר תוך שמירה על תמהיל מאוזן בין האפיק הצמוד לשקלי.

באג"ח קונצרני בחו"ל, הכלכלנים ממליצים על החזקה נמוכה, תוך התרכזות בדירוגים נמוכים (רמת סיכון גבוהה) ומח"מ קצר. "לנוכח רמת המרווחים הנמוכה באפיק הקונצרני בישראל, אנו ממליצים על אחזקה נמוכה באפיק, תוך התמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים ובעלות מח"מ קצר", לדבריהם.