וול סטריט סגרה בירידות שערים זה היום החמישי ברציפות

תקרת החוב: הפוליטיקאים לא מצליחים להסכים בעניין התקציב, מה שמעמיד בסכנה, שוב, את תפקוד הממשל ■ מאקרו: ההזמנות למוצרים בני קיימא עלו ב-0.1% באוגוסט; מכירות הבתים החדשים זינקו ב-7.9% באוגוסט

מדדי המניות בוול סטריט ננעלו היום (ד') בירידות זה היום החמישי ברציפות לאחר שענקית הקמעונאות וול מארט חתכה הזמנות וברקע ממשיכה להעיק סוגיית תקרת החוב. זהו רצף הירידות הארוך ביותר השנה במדד S&P 500.

מניית וול-מארט נפלה לאחר שהקמעונאית הגדולה בעולם הודיעה כי היא חותכת את ההזמנות שלה מספקים ברבעון הנוכחי וברבעון הבא, על רקע עלייה במלאי המוצרים של החברה. מהלך זה מעיד על מכירות חלשות ועלול לאותת על חולשה כלכלית במשק האמריקאי כולו.

הסוגיה הבוערת בארה"ב, אחרי שיו"ר הפד ברננקי הרגיע ואמר לפני מספר ימים כי לא יפסיק את המדיניות המוניטרית המקלה שבמסגרתה הוא רוכש אג"ח ממשלתיות ב-85 מיליארד דולר מדי חודש - היא תקרת החוב הממשלתי. לממשל אובמה יש עד 1 באוקטובר להגיע להסכמה בעניין התקציב, כך שהממשלה הפדרלית תוכל להמשיך ולהעניק שירותים בארה"ב ולהימנע מהשבתה.

שר האוצר של ארה"ב, ג'ק לו, אמר אתמול בוועידה כלכלית כי הנשיא ברק אובמה לא ינהל מו"מ עם הרפובליקאים באשר להעלאת תקרת החוב, העומדת היום על 16.7 טריליון דולר. הוא העריך כי לממשלה יוותרו פחות מ-50 מיליארד דולר בלבד במזומן עד אמצע אוקטובר.

"יש הרבה חוסר ודאות באשר למה שיקרה בוושינגטון", אמרה לסוכנות בלומברג דיאן ג'פי, כלכלנית ב-TCW Group.

בזירת המאקרו, ההזמנות למוצרים בני קיימא עלו ב-0.1% בלבד בחודש אוגוסט, בעוד אנליסטים ציפו לעלייה של 0.5%. ללא כלי הרכב נרשמה ירידה של 0.1% בהזמנות. אחרי פתיחת המסחר (17:00) פורסמו נתוני מכירות הבתים החדשים לחודש אוגוסט, שעלו ב-7.9% לרמה של 421 אלף בתים - מעל התחזיות.

מבין המניות הבולטות היום בשוק, קרניבל המשיכה ליפול לאחר שחברת הספנות הגדולה בעולם הודיעה כי היא תרשום הפסד לא צפוי ברבעון הרביעי. מורגן סטנלי חתך את ההמלצה על המניה ל"משקל חסר" מ"נייטרלי" וגם בית ההשקעות Natixis חתך את ההמלצה ל"הפחת" מ"נייטרלי".

מניית JC פני צנחה לשפל של 13 שנים לאחר שגולדמן זאקס הזהיר כי הכנסות החברה יתאוששו בקצב איטי מהצפוי. מכירות החברה צללו ב-25% בשנה שעברה לאחר שהקמעונאית הפסיקה לעבוד עם קופונים ואירועי מכירות גדולים, אותם אהבו לקוחות רבים.

מניית פייסבוק המשיכה לבלוט לאחר שסיטגרופ העלו אתמול את מחיר היעד למניה מ-32 דולר ל-55 דולר, אפסייד של 72%, והעניקו למניה המלצת "קנייה".

אלביט מערכות קיבלה הזמנת מסגרת בהיקף כספי של 44.8 מיליון דולר ל-5 השנים הבאות, לאספקה מתמשכת של שרותים ותמיכה טכנית במערכות כוונת הלילה של מסוקי ה"סופר קוברה" (AH-1W) של חיל הנחתים האמריקני. המניה נסקה בכ-68% בשנה האחרונה.

AutoZone ריכזה עניין לאחר שהאנליסט דיוויד שטיק מ-Stifel Nicolaus הציב למניה מחיר יעד של 470 דולר והמלצת "קנייה".