עשרה חודשים בדיוק אחרי ששבר את שיא הגיוסים לסיבוב סיד, כשקיבל השקעה של 8 מיליון דולר לסטארט-אפ החדש שלו Urban Compass , ד"ר אורי אלון משלים סבב גיוס נוסף של 20 מיליון דולר.
בסבב הנוכחי של החברה, שבונה אתר שמאפשר לניו יורקרים למצוא דירה ולהכיר את השכונות שהכי כדאי לגור בהן, השתתפו ענקית ההוצאה לאור Advance Publications (שעומדת מאחורי קבוצת המגזינים Conde Nast), כמו גם שני משקיעים מהסבב הקודם - Thrive Capital ו-Founders Fund, מייסד ומנכ"ל Salesforce.com מארק בניוף, 406 Ventures ואחרים.
אך יותר מעניין מהיקף הגיוס עצמו, הוא השווי שלפיו הוא הושלם. מקורות המקורבים לגיוס מספרים כי שווי החברה עומד על 150 מיליון דולר - פחות מחצי שנה מאז הושק המוצר שלה. מבחינת אלון, מדובר בהחלט בהצהרת כוונות. החברה הקודמת, Julpan, נמכרה לטוויטר בסכום שעומד על 40-50 מיליון דולר ונראה שהפעם, עם שווי גבוה פי שלושה, הכיוון הוא לבנות חברה לאורך זמן ולא למהר למכור. למעשה, עד לפני שנה אלון עוד היה עובד טוויטר, במסגרת הסכם הרכישה בין הצדדים.
חברת Urban Compass הוקמה על-ידי אלון, המשמש כיו"ר, ועל-ידי רוברט רפקין, המשמש כמנכ"ל, ולשעבר ראש לשכת נשיא גולדמן זאקס ועוזר מיוחד לשר האוצר של ארה"ב. האתר של החברה מאפשר למשתמשים למצוא מקומות לגור בהם ולצד זה מספק מידע נרחב על סביבת המגורים בעיר ניו יורק, שם פועל כרגע השירות.
המידע מחולק לפי אזורים ושכונות עם טיפים למי כדאי ולמי לא כדאי לגור שם, המלצות על מקומות בילוי ופנאי, שכר דירה בהשוואה לשכונות אחרות ושנים קודמות ועוד. יתרה מזאת, האתר מחפש את המשתמש לרשת של מומחים מקומיים, עובדים של החברה שפועלים בשטח ומכירים מקרוב את השכונות הרלבנטיות.
לדברי אלון, "הצלחנו להביא שילוב בין טכנולוגיה ושירות ללקוחות ולעזור לניו יורקרים למצוא בית חדש. הגיוס החדש יאפשר לנו להרחיב את הפלטפורמה שלנו וליצור רשת מקומית שתעזור לאנשים להתחבר לעסקים ושירותים מקומיים".
עוד הוסיף אלון בשיחה עם "גלובס" כי "הצמיחה שלנו מאוד גדולה. אנחנו אמנם עושים כסף אבל רצינו לגייס סכום כדי שנוכל לפרוץ קדימה ומהר". כיום, Urban Compass מעסיקה כ-100 עובדים - 40 מהם הם אנשי שטח. "כדי שנכסה את כל אזור מנהטן, אני צריך לגייס עוד 250 אנשי שטח", הוא מסביר את האסטרטגיה לטווח הקרוב. "אנחנו גם מתכננים להיכנס לערים נוספות בהמשך".
לאחרונה אלון עלה לכותרות, כשביולי השנה השלים את רכישת הפועל ירושלים בכדורסל באמצעות קבוצת רכישה שעמד בראשה לצד הפרסומאי אייל חומסקי, סוכן השחקנים ארן טלם והכדורסלן אמרה סטודמאייר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.