נעילה מעורבת בבורסות אירופה; "השוק פגיע בטווח הקצר"

מגמה חיובית בוול סטריט; נעילה מעורבת באסיה ■ סקר ענק בסין: הסביבה העסקית בסין גרועה יותר ממה שהראו נתוני המאקרו האחרונים

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ה') במגמה מעורבת לאחר פתיחת מסחר יציבה למרות שהמסחר בוול סטריט מתנהל במגמה חיובית, זאת לאחר שאמש חתמו המדדים המובילים בניו יורק 5 ימים רצופים של ירידות שערים, בין היתר בשל סוגיית תקרת החוב בוושינגטון וחוסר הוודאות סביב המדיניות המוניטרית בארה"ב.

הסוגיה הבוערת בארה"ב, אחרי סוגיית תוכנית ההרחבות של ה'פד', היא תקרת החוב הממשלתי. לממשל אובמה יש עד 1 באוקטובר להגיע להסכמה בעניין התקציב, כך שהממשלה הפדרלית תוכל להמשיך ולהעניק שירותים בארה"ב ולהימנע מהשבתה.

אוונגלוס וניזלוס, סגן ראש ממשלת יוון, הצהיר היום כי יוון לא תזדקק לתוכנית חילוץ נוספת, שלישית במספר והיא תוכל להתמודד עם הבעיות הפיננסיות שלה מבלי לבקש סיוע נוסף. להערכתו, יוון תוכל לחזור ולגייס חוב בשוק האג"ח כבר בשנה הבאה.

בבריטניה פורסמה היום קריאת התמ"ג האחרונה לרבעון השני, שהצביעה על עלייה של 0.7%, קריאה דומה לקודמת. הצמיחה ברבעון הראשון תוקנה מעט למעלה לעלייה של 0.4%.

קמעונאית האופנה השבדית H&M ציינה כי מכירות חזקות במיוחד בסין ברבעון השלישי הובילו לעלייה של 22% ברווחיה, מעל הציפיות המוקדמות.

נעילה במגמה מעורבת באסיה

באסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת, כאשר הניקיי היפני בלט לטובה, ומנגד הבורסה בסין ריכזה עניין שלילי.

"אנשים עדיין מגרדים בראש ומנסים להבין מה שגם ל'פד' להתעכב. מה הם ראו אשר שינה את דעתם ב-180 מעלות?", תהו הבוקר אנליסטים ב-Macquarie.

סקר מדינתי סיני, הכולל יותר מ-2,000 חברות, הצביע על כך שהסביבה העסקית בסין גרועה יותר ממה שהראו נתוני המאקרו האחרונים.

מניית חברת הקמעונאות Li & Fung נפלה בהונג-קונג ברקע דיווח בארה"ב כי וול מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, חותכת את ההזמנות שלה מספקים ברבעון הנוכחי וברבעון הבא, על רקע עלייה במלאי המוצרים של החברה. מהלך זה מעיד על מכירות חלשות ועלול לאותת על חולשה כלכלית במשק האמריקאי כולו.

"בטווח הקצר השווקים פגיעים, הם עלו גבוה לאורך זמן רב ברקע הזרקת הנזילות וההרחבות המוניטריות, וכעת אנחנו פשוט חייבים לראות שיפור אמיתי ברווחי החברות", ציינו הבוקר ב-AMP Capital Investors.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]