SecondMarket תחל בגיוס כספים לקרן שתשקיע בביטקוין

SecondMarket היא פלטפורמת המסחר שקנתה את עולמה בכך שאפשרה מסחר במניות פייסבוק עוד טרם הנפקתה לציבור ב-2012 ■ למתעניינים: מינימום השקעה של 25 אלף דולר ודמי ניהול ושמירה שנתיים של 2%

SecondMarket, פלטפורמת המסחר שקנתה את עולמה בכך שאפשרה מסחר במניות פייסבוק עוד טרם הנפקתה לציבור ב-2012, תחל היום (ה') בגיוס קרן שתשקיע אך ורק במטבע הוירטואלי ביטקוין.

מינמום ההשקעה יעמוד על 25 אלף דולר, כאשר על פי הדיווחים משקיעים מוסדיים יוכלו לרכוש מניות בקרן עצמה. דמי הניהול והשמירה בקרן יעמדו על 2% בשנה, כאשר המשקיעים עוד ב-2013 יזכו לדמי ניהול של 1.5%.

בארי סילברט, מנכ"ל SecondMarket, ציין כי "התהליך של רכישת ושמירת ביטקוין מאתגר יחסית, במיוחד עם משקיע מעוניין להשקיע סכום משמעותי". סילברט הוסיף כי "נחשפתי לביטקוין בקיץ 2011 והייתי סקפטי בהתחלה כמו רוב האנשים. כעת אני מאמין שלביטקוין יש אפשרות להיות בשימוש בחנויות כמו זהב, להוות מטבע גלובלי ולהוות אלטרנטיבה להעברות כספים בעולם".

ביטקוין, נזכיר, הינו מטבע דיגיטלי מבוזר ההולך ותופס תאוצה בעולם. אין גוף מרכזי שמנפיק אותו או אחראי על השער שלו, אלא רשת שיתופית של מחשבים המחוברים לאינטרנט, ומנפיקים אותו בצורה שיתופית, גלוייה ופתוחה לעיני כל. תהליך ההנפקה נקרא "כרייה", והמקסימום של מטבעות שיכולים להיות במחזור עומד על 21 מיליון.