נעילה חיובית בוול סטריט: המדדים קטעו רצף ירידות של 5 ימים

שלל נתוני מאקרו: מספר תביעות האבטלה השבועי ירד לשפל של 6 שנים בעוד קריאת התמ"ג האחרונה לרבעון השני נותרה ללא שינוי - 2.5%, נמוך מהצפי ■ רשת T-Mobile מוציאה את בלקברי מהחנויות בשל ביקוש נמוך

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ה') בעליות שערים ובכך נקטע רצף הירידות שנמשך 5 ימים, הארוך ביותר מאז תחילת השנה. סוגיית תקרת החוב בוושינגטון וחוסר הוודאות סביב המדיניות המוניטרית בארה"ב המשיכו לעמוד במוקד ההתרחשויות בוול סטריט, על רקע מספר נתוני מאקרו מהותיים שפורסמו היום.

הסוגיה הבוערת בארה"ב, אחרי סוגיית תוכנית ההרחבות של ה'פד', היא תקרת החוב הממשלתי. לממשל אובמה יש עד 1 באוקטובר להגיע להסכמה בעניין התקציב, כך שהממשלה הפדרלית תוכל להמשיך ולהעניק שירותים בארה"ב ולהימנע מהשבתה.

ג'רמי שטיין, מושל אזורי בפד שנשא היום דברים בגרמניה, הציע כי בכל פעם ששיעור האבטלה יירד ב-10 נ"ב, קצב רכישות האג"ח יירד בשיעור מסוים, באופן אוטומטי. דבריו של שטיין נאמרו לאחר שבימים האחרונים מספר מושלים בפד הביעו פסימיות לגבי הכלכלה האמריקאית.

ב-15:30 שעון ישראל פורסמו מספר תביעות האבטלה לשבוע שהסתיים ב-21 לספטמבר. לפי הנתונים מספר התביעות ירד ב-5,000 לרמה של 305 אלף, כאשר לפי הצפי בשוק הן עלו לרמה של 327 אלף. כמו כן, באותה שעה פורסמה קריאת התמ"ג האחרונה לרבעון השני, שנותרה ללא שינוי והצביע על כך כי כלכלת ארה"ב התרחבה בקצב שנתי של 2.5%, נמוך מהתחזיות המוקדמות שצפו צמיחה גבוהה יותר בשיעור של כ-2.8%.

בהמשך פורסם גם נתון מכירות הבתים בהמתנה לחודש אוגוסט, המבוסס על חוזים למכירת בתים שנחתמו בחודש הקודם. הנתון הצביע על ירידה של 1.8% באוגוסט, אך ברמה שנתית המכירות רשמו עלייה של 5.8%. לעומת 2012.

וול-מארט, JP מורגן וקרניבל במוקד

מניית בלקברי ריכזה עניין לאחר שענקית התקשורת האמריקאית T-Mobile החליטה להוציא את הסמארטפונים של בלקברי מחנויותיה בשל ביקוש נמוך.

פייסבוק טיפסה לשיא של יותר מ-50 דולר לאחר שבבנק ההשקעות גולדמן זאקס העלו את מחיר היעד למניה ל-58 דולר לעומת מחיר היעד הקודם שעמד על 52 דולר.

JP מורגן עמד במוקד ברקע לדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", לפיו בנק ההשקעות מקיים מגעים להסדר משפטי במסגרתו הוא ייקנס בסכום של 11 מיליארד דולר ויסדיר בכך טענות נגדו בגין הנפקת אגרות חוב מגובות משכנתאות.

וול-מארט נסחרה ברקע להודעתה כי היא חותכת את ההזמנות שלה מספקים ברבעון הנוכחי וברבעון הבא, על רקע עלייה במלאי המוצרים של החברה. מהלך זה מעיד על מכירות חלשות ועלול לאותת על חולשה כלכלית במשק האמריקאי כולו.

קרניבל עמדה במוקד לאחר שחברת הספנות הגדולה בעולם הודיעה כי היא תרשום הפסד לא צפוי ברבעון הרביעי. מורגן סטנלי חתך את ההמלצה על המניה ל"משקל חסר" מ"נייטרלי" וגם בית ההשקעות Natixis חתך את ההמלצה ל"הפחת" מ"נייטרלי". מניית החברה רשמה ירידה מצרפית של 13% בשני ימי המסחר הקודמים.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]