נעילה שלילית באירופה למרות נתוני מאקרו טובים בגוש האירו

בורסת לונדון ירדה ב-0.8% ומילאנו ב-1.3% ■ שיפור במדד אמון הצרכנים ובביטחון העסקים בגוש האירו ■ רוב הבורסות במזרח עלו, למעט יפן

בורסות אירופה ננעלו היום (ו'), יומו האחרון של שבוע המסחר העולמי, בירידות שערים, למרות נתוני מאקרו טובים שפורסמו בגוש האירו.

בגוש האירו פורסמו היום נתוני מאקרו ששופכים אור באשר להתאוששות הכלכלית. מדד אמון הצרכנים בגוש עלה בחודש ספטמבר ל-96.9 נקודות מ-95.3 נקודות באוגוסט - מעבר לתחזיות האנליסטים לקריאה של 96 נקודות.

מדד בטחון העסקים לספטמבר עלה ל-(6.7-) מ-(7.8-) בחודש הקודם. ביטחון נותני השירותים עלה ל-(3.3-) מ-(5.2-), ובמגזר הקמעונאים הביטחון עלה ל-(7-) מ-(10.6-).

מדדי וול סטריט קטעו אמש רצף ירידות של 5 ימים - הרצף הארוך ביותר מאז תחילת השנה. המדדים סיימו בעליות של עד 0.8% בהובלת הנאסד"ק. ברקע היו שלל נתוני מאקרו חשובים, סוגיית תקרת החוב בוושינגטון וחוסר הוודאות סביב המדיניות המוניטרית בארה"ב. בינתיים, הפוליטיקאים בארה"ב לא השיגו הסכמה בנוגע לתקציב, וחייבים לעשות כן עד יום שלישי הקרוב כדי לאפשר המשך תפקוד של הממשלה הפדרלית.

"אני לא חושב שהפדרל ריזרב ישנה משהו בהקלה המוניטרית לפחות עד דצמבר", אמר מארק ליסטר, מנהל המחקר ב-Craigs Investment Partners. "הבנק ירצה לראות סדרה של נתוני טובים בכלכלה האמריקני ולא רק אחד-שניים. בינתיים הרבעון היה טוב למשקיעים ולשווקים".

נטייה לעליות באסיה

בורסות אסיה נסחרו הבוקר בנטייה לעליות שערים, בהמשך לנעילה החיובית בול סטריט אמש. המדדים המובילים במזרח עלו עד 0.3%, כשרק בורסת יפן ירדה, והם בדרך לרשום את התשואה החודשית הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2010.

מה שהכביד על הבורסה היפנית הוא הין שמתחזק מול הדולר, ואינפלציה גבוהה מהצפוי לפי הקריאה של חודש אוגוסט. היום פורסם במדינה כי מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.8%, מעט מעבר לצפי האנליסטים. מדובר בקצב המהיר ביותר של עליית המחירים ביפן מאז 2008.

בורסת אוסטרליה עלתה במסחר במזרח לאחר שנגעה מוקדם יותר בשיא של 5 שנים. הסיבה - סימני התאוששות בכלכלה הסינית, שהיא המדינה בעלת יחסי הסחר הגבוהים ביותר עם אוסטרליה. בורסת אוסטרליה רשמה תשואה חיובית של 10% עד כה ברבעון השלישי.

"נראה כי הסוחרים שמים בצד את ה'רעשים' הפוליטיים מארה"ב ומנצלים הזדמנויות", אמר ריק ספונר, אנליסט שווקים בכיר ב-CMC Markets.