אפל היא המותג בעל הערך הגבוה ביותר בעולם ב-2013, לפי דירוג של חברת הייעוץ למותגים אינטרברנד מקבוצת הפרסום הענקית אומניקום. המותג המוביל ב-14 השנים האחרונות, קוקה-קולה, נדחק למקום השלישי, אחרי גוגל שהגיעה למקום השני.
לפי ה"ניו-יורק טיימס", אינטרברנד עורכת את "דוח המותגים הטובים בעולם" משנת 2000. זו הפעם הראשונה בתולדות דירוג 100 המותגים המובילים שקוקה-קולה, יצרנית המשקאות הקלים שידועה בסיסמאות כמו "זה הדבר האמיתי", איננה המותג מספר 1. הדירוג מתבסס גם על ביצועים כספיים.
"יחי המלך החדש. השנה המלך הוא אפל", אמר ג'ז פרמפטון, מנכ"ל אינטרברנד. בראיון שהעניק באחרונה הוא העריך כי עליית אפל לפסגה "היא רק שאלה של זמן". בשנה שעברה היה אפל המותג השני בדירוג, ושנה לפני כן המותג השמיני.
לפי אינטרברנד, המותג אפל שווה 98.3 מיליארד דולר, עלייה של 28% בהשוואה לדירוג של 2012. גם ערך מותג קוקה-קולה עלה ב-2% ל-79.2 מיליארד דולר.
קוקה-קולה היא משווקת מותג יעילה ובלתי רגילה, בכך אין ספק, אמר פרמפטון, אך לדבריו, אפל וחברות טכנולוגיה נוספות הפכו ל"ילד הפוסטר של קהילת השיווק".
מותגים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.