מרבית בורסות אירופה ננעלו בעליות; מילאנו טיפסה כ-3%

מגמה חיובית במדדי וול סטריט - חרף "שיתוק" הממשל ■ הריבית באוסטרליה נותרה ללא שינוי ברמה של 2.5%, כצפוי ■ שיעור האבטלה בגוש האירו נותר על 12% באוגוסט

המסחר במרבית בורסות אירופה נחתם היום (ג') בעליות שערים של יותר מ-1%, על רקע מגמה חיובית בוול סטריט ולמרות שהממשל נכנס באופן רשמי למצב של "שיתוק" לאחר שהמחוקקים לא אישרו את חוק התקציב ל-2014.

בתחום המאקרו, היום דווח באירופה כי שיעור האבטלה בגוש האירו נותר ללא שינוי באוגוסט, ברמה של 12%. לא פחות מ-12.17 מיליון אירופים מחוסרי עבודה, אם כי מדובר במספר הנמוך ביותר מאז אפריל. אבטלת הצעירים עמדה על 23.7% לעומת 24% ביולי.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בירידות שערים, שעה שהמשקיעים ממשיכים לעקוב מקרוב אחרי הקרבות בין הרפובליקנים לדמוקרטים בראשות הנשיא אובמה, בסוגיות התקציב ותקרת החוב. בסיכום של הרבעון השלישי שנחתם אתמול, הנאסד"ק עלה בשיעור של 10.6%, הדאו ג'ונס עלה 1.4% וה-S&P 500 עלה 4.7%.

הבוקר אכן החלה השבתה חלקית של פעילות הממשל, לאחר שנציגי הרפובליקנים והדמוקרטים בבתי הנבחרים בוושינגטון לא הצליחו להגיע להסכמות בנוגע לתקציב. הסנאט ישוב וייתכנס היום ב-9:30 בבוקר (כלומר ב-16:30 שעון ישראל).

הפעם הקודמת שבה שותק הממשל הייתה בין ה-16 בדצמבר 1995 ל-6 בינואר 1996, כאשר הנשיא ביל קלינטון נאבק בבית נבחרים רפובליקני, בדומה למצב כיום. הסגירה של 1995-1996 מנעה מ-200 אלף אמריקאים קבלת דרכונים לנסיעות לחו"ל ועצרה הנפקות מניות ואג"ח. השווקים הגיבו אמנם בירידות של כ-4% במשך ההשבתה אולם לאחריה זינק מדד הדאו ג'ונס בכ-10% בתוך מספר שבועות בודדים.

מניית יוניליבר רשמה ירידת חדה לאחר שענקית המזון פרסמה אזהרת מכירות לרבעון השלישי.

יום המסחר בבורסות אסיה (ג'), הסתיים בעליות. בהונג קונג לא התקיים מסחר לרגל תחילת חופשת חג שתימשך שבוע בסין.

באוסטרליה החליט הבנק המרכזי להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 2.5%, כצפוי.

בטוקיו תומך סקר ה"טאנקן" בבורסה. הסקר, הנערך אחת לרבעון בקרב מנהלים בכירים בחברות יפניות גדולות, עלה ל-12 נק' בספטמבר לעומת 4 נקודות ביוני. כלכלנים ציפו כי הסקר יעלה ל-8 נקודות בלבד.