נעילה מעורבת באירופה; דרגי הותיר את הריבית על כנה

ירידות שערים בוול סטריט ■ דרגי: עליית מחירי הסחורות מסכנת את ההתאוששות של גוש האירו ■ התפתחות מפתיעה במשבר הפוליטי באיטליה - הבורסה במילאנו סיימה בעליות

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בירידות שערים, על רקע המשך השיתוק בתפקוד הממשל האמריקאי וסנטימנט שלילי בוול סטריט. בורסת איטליה זינקה לשיא של שנתיים לאור פתרון המסתמן במשבר הקואליציוני במדינה. ה-ECB הכריז כי שיעור הריבית יישאר על 0.5%, כצפוי.

שיתוק הממשל הפדרלי בארה"ב מגיע שבועות ספורים בלבד לפני שארה"ב תגיע לתקרת החוב שלה. אם הקונגרס לא יצליח להסכים על העלאת התקרה, הממשל האמריקאי לא יוכל לשלם את חובותיו, ועל פי אנליסטים מדובר יהיה בקטסטרופה כלכלית. בגולדמן זאקס מעריכים כי הנזק למשק האמריקאי יסתכם ב-8 מיליארד דולר מדי שבוע.

"בלי התקדמות בקונגרס, המצב בארה"ב עדיין בראש סדר העדיפויות", אמר לסוכנות בלומברג כלכלן ב-Charles Stanley Group שבלונדון. "השווקים שולחים איתות ברור למחוקקים".

באיטליה חלה היום התפתחות פוליטית מפתיעה. לפי דיווחים בתקשורת האיטלקית, מפלגתו של סילביו ברלוסקוני החליטה לתמוך בראש הממשלה בהצבעת האי-אמון היום. (לסיפור המלא)

מבין המניות שבלטו היום באירופה, מניית טסקו צונחת לאחר שהחברה דיווחה על יציבות במכירות ברבעון השלישי ולא עמדה בתחזיות האנליסטים. מניית KappAhl נופלת יותר מ-6% לאחר שקמעונאית הביגוד מסרה כי לא תחלק השנה דיבידנד. פורטוגל טלקום צוללת 13% לאחר שהסכימה להתמזג עם Oi SA הברזילאית.

מגמה מעורבת באסיה

מגמה מעורבת נרשמה היום (ד') בבורסות אסיה, כאשר מדד הניקיי היפני רושם ירידות שערים. בוול סטריט ננעל אמש המסחר במגמה חיובית חרף שיתוק הממשל האמריקאי בצל אי ההצלחה של המחוקקים בוושינגטון להעביר את התקציב.

אנדרו סאליבן, ראש מחלקת הברוקראז' ב-Kim Eng, מציין כי "בינתיים לא רואים פאניקה בקרב הפעילים בשווקים, אך הצרה האמיתית נשארה תקרת החוב האמריקאי".

ענקית הטכנולוגיה הדרום-קוריאנית Samsung רשמה עליות שערים לאחר שעדכנה כי רווחי הרבעון השלישי שלה ישופרו, בעיקר הודות לחטיבת הסלולר שלה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]