אירופה ננעלה בעליות לאור הסנטימנט החיובי בוול סטריט

מדד Stoxx 600 באירופה עלה היום ב-0.15% אך ירד השבוע ב-0.7%

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') בעליות שערים הודות לסנטימנט החיובי בוול סטריט, שם מקווים לפתרון קרוב של משבר התקציב. יו"ר הרוב הרפובליקאי בבית הנבחרים, ג'ון ביינר, אמר היום כי לא ייתן לארה"ב להיכנס לחדלות פירעון, מה שהצית תקווה בשווקים. מדד Stoxx 600 באירופה עלה היום ב-0.15% אך ירד השבוע ב-0.7%.

ביומה הרביעי של השבתת הממשל הפדרלי בארה"ב, מסתמנת אפשרות שהמפלגה הרפובליקאית תמצמץ ראשונה במאבק עם הנשיא ברק אובמה ועם המפלגה הדמוקרטית על 'אובמה קייר', חוק הרפורמות בביטוח שירותי בריאות.

השבתת רוב חלקי הממשל כדי לאלץ את הבית הלבן לוותר על 'אובמה קייר', או לעקר את התכנית, מתחילה להיראות ככישלון לנוכח זעם הולך וגובר של אזרחים. סירוב פוטנציאלי להעלות את תקרת החוב, בעוד כשבועיים, ובכך להשליך את ארה"ב לתהום של חדלת פירעון - נשק יום הדין של מחוקקים ימניים קיצוניים בהתנגשות עם אובמה - מתחיל להפחיד את הזרם המרכזי במפלגה. סקרים מראים שהציבור מאשים את המחוקקקים הרפובליקאים באחריות להשבתה יותר מאשר את הנשיא והמחוקקים הדמוקרטים.

13 מדדי מניות מרכזיים עלו היום באירופה מתוך 18 בסך הכל. מניית Nokian Renkaat נפלה 7.6% לאחר שהחברה הודיעה כי הכנסותיה והרווח התפעולי שלה ירשמו השנה ירידה בהשוואה ל-2012.

מניית Voestalpine איבדה 2.3% לאחר שאנליסט בסיטי חתך את ההמלצה למניה ל"נייטרלי" מ"קנייה", בטענה שהמניה יקרה לאחר שזינקה ביותר מ-50% מאז ה-18 באפריל.

נטייה לירידות באסיה

בורסות אסיה נסחרו היום במגמה מעורבת עם נטייה לירידות.

בסיון דווח אתמול כי מדד מנהלי הרכש במגזר הלא-יצרני הסיני עלה בחודש ספטמבר ל-55.4 נקודות, מ-53.9 נקודות באוגוסט. מדובר בשיא של 6 חודשים המעיד על המשך התאוששות של הכלכלה הסינית.

הבנק המרכזי של יפן הודיע היום כי הוא לא משנה את המדיניות המוניטארית שלו. הבנק הזהיר גם מהמשך השיתוק בממשל האמריקאי ואמר כי אם משבר התקציב יימשך לאורך זמן - ייגרם זעזוע בשווקים הפיננסיים. נגיד הבנק היפני סירב להתייחס לאפשרות שארה"ב תיכנס לחדלות פירעון אך אמר כי ההשלכות יהיו "חמורות".

בטוקיו נרשמו ירידות חדות במניות שארפ ופנסוניק וגם מניות הקמעונאות הפגינו חולשה. בהונג קונג ואוסטרליה נרשמו ירידות במניות חברות הכרייה הגדולות, ביניהן ריו טינטו ו-BHP ביליטון .