חברת טוויטר חשפה אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט פרטים מההנפקה המתוכננת שלה - המגלמת שווי חברה של 12.8 מיליארד דולר. זאת לאחר שהגישה בקשה ל-SEC (רשות ניירות ערך בארה"ב) לקראת הנפקה ראשונית לציבור בוול סטריט. מדובר בהנפקה לה הכי מצפים בוול סטריט מאז הנפקת פייסבוק בשנה שעברה.
הסימבול של החברה במסחר יהיה TWTR והיא תנסה לגייס כמיליארד דולר לכל היותר. חברת האינטרנט לא חשפה את טווח מחיר המניה הצפוי בהנפקה המתקרבת אך באוגוסט היא אותתה כי המחיר למניה יהיה 20.62 דולר.
ההנפקה המאכזבת של פייסבוק קיררה את ציפיות המשקיעים להנפקות של חברות אינטרנט. עם זאת, לאחרונה המריאה פייסבוק לשיא של 50 דולר - מעל שער ההנפקה שעמד על 38 דולר. זו כנראה הסיבה שבטוויטר מרגישים נוח לצאת כעת להנפקה.
טוויטר מוערכת על-ידי משקיעים פרטיים בשווי של כ-10 מיליארד דולר. אנליסט ב-Greencrest Capital אמר לסוכנות רויטרס כי החברה עשויה לגייס לפי שווי גבוה מזה אם תמשיך בקצב צמיחה שנתי של 40% (לחברה צפויות מכירות של כמיליארד דולר בשנה הבאה).
טוויטר, אתר המיקרו-בלוגינג שהוקם לפני 7 שנים, מאפשרת למשתמשים "לצייץ" הודעות באורך של עד 140 תווים. מייסד החברה הוא ביז סטון, והמנכ"ל הוא דיק קוסטולו, שדחה בשנים האחרונות מספר פעמים את השמועות על כך שהחברה מתכננת להנפיק בוול סטריט. לחברה 200 מיליון משתמשים פעילים בחודש ומעל ל-900 עובדים.
על-פי הערכות eMarketer, חברה שנחשבת לשם דבר בכל הקשור לניתוח שוק הפרסום, טוויטר צפויה לסיים את השנה עם הכנסות מפרסום של 582 מיליון דולר ואת 2014 עם 950 מיליון דולר. אמנם מדובר בעלייה של 63% אך גם בצניחה בקצב הצמיחה מ-102% בין 2012 ל-2013. ב-2015, לפי התחזית, טוויטר צפויה לחצות את קו המיליארד הדולר עם 1.33 מיליארד דולר הכנסות וקצב צמיחה של 40%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.