"אנחנו הולכים לקבל את אם-כל-הנתונים הכלכליים"

השיתוק בממשל האמריקאי נמשך ובוול סטריט חוששים מדחיית פרסום הנתונים הכלכליים ומהפקת נתונים פגומים

בשל השיתוק בממשל האמריקאי, נתונים כלכליים ממשלתיים לא מפורסמים והכלכלנים בארה"ב מתקשים לחזות את ההשלכות על צמיחת התמ"ג. ככל שהשיתוק נמשך כך נערמים הנתונים שאמורים להתפרסם, ולאחר תום משבר התקציב יקבלו המשקיעים "הר" של נתונים לעכל.

בשבוע שעבר נדחו פרסום נתוני התעסוקה לחודש ספטמבר ונתוני ההזמנות ממפעלים והוצאות הבנייה. השבוע אמורים להתפרסם נתוני המלאים הסיטונאיים, מחירי היבוא, נתוני אינפלציה, מכירות הקמעונאיות ומלאי העסקים. הנתונים היחידים שמפורסמים הם אלה המופקים ע"י המגזר הפרטי, אך זה לא מספיק כדי לקבל תמונה כלכלית מלאה.

"ככל שהזמן עובר הנתונים הכלכליים יחסרו מאוד לכלכלנים שמנסים לחזות את הצמיחה", אמרו כלכלני UBS. אנליסטים בדויטשה בנק הוסיפו כי "כאשר יושג סוף סוף הסכם על התקציב, המשקיעים יקבלו מפולת של נתונים כלכליים".

מייקל מקדונו, הכלכלן הראשי של בלומברג, צייץ בטוויטר כי "אנחנו הולכים לקבל את אם-כל-הנתונים הכלכליים ברגע שהשיתוק יסתיים".

ויש גם בעיה גדולה יותר: בין עובדי הממשל שהוצאו לחופשה ללא תשלום נמצאים גם הסטטיסטיקאים שאוספים את המידע המרכיב את הנתונים הכלכליים, כך שהנזק הוא כפול - נתוני עבר נדחים ונתונים שאמורים להתפרסם בעתיד יהיו כנראה פגומים כי המידע לא נאסף כראוי.

"אם השיתוק יימשך זמן רב אנחנו מסכנים את איסוף המידע לנתוני התעסוקה של חודש אוקטובר... זה יסבך גם את קבלת ההחלטות על ידי הפדרל ריזרב", אמרו ב-UBS.