החברה הלאומית לדרכים נאלצה לקבל הסכם פשרה עם בעלי קרקע בכפר-סבא, שמהם הפקיעה שטח כדי להמשיך ולסלול את כביש 531 - אחד ממיזמי הדגל של החברה באזור השרון.
במסגרת ההסכם שנחתם לאחרונה תשלם החברה הלאומית 5.5 מיליון שקל לבעלי הקרקע, כדי שתוכל לסלול את קטע הכביש שיחבר את אזור השרון המזרחי לכביש החוף.
על-פי ההסכם שנחתם, בעלי הקרקע יוכלו לתבוע את יתרת הסכומים המגיעים להם לדעתם מהפקעת הקרקע; תביעה נוספת לפיצויים עומדת כעת על הפרק, אך עדיין לא הוגשה. בהליכים נגד החברה מטפל בשם בעלי הקרקע עו"ד משה קמר, המתמחה בדיני מקרקעין.
הרקע לחתימת הסכם הפשרה בין החברה הלאומית לדרכים לבעלי הקרקע נעוץ בדרישה להפקעה מטעם החברה בפברואר 2009. דרישה זו התייחסה לחלק משטח פרטי הנמצא בתחום המוניציפלי של כפר-סבא, ברחוב המייסדים, שעליו בנוי בית פרטי. הואיל ובעקבות ההפקעה לא סיפקה החברה גישה לחלקה פרטית ליד הכביש, הסלילה שם התעכבה במשך תקופה ארוכה.
החברה הלאומית לדרכים רצתה להפקיע כ-1.7 דונם מתוך 2.5 דונם שהם כלל החלקה, משום שעל החלק השני נמצא בית המשפחה, והחברה לא רצתה לשאת בדמי הפיצוי הגבוהים שידרשו ממנה לשלם לפינוי הבית.
לאחר שבית משפט השלום דחה את תביעת הפינוי הראשונה וקבע כי החברה לא הפקיעה את החלקה כדין, ערערה האחרונה לבית המשפט המחוזי. עו"ד קמר טען כי על החברה להפקיע את הקרקע כולה, ולא רק את חלקה, ולפצות את בעלי הקרקע כדין.
הדגש העיקרי שבו התמקדו הצדדים בבית המשפט היה מתן דרך חופשית וציבורית לרכב 24 שעות ביממה אל השטח הפרטי שלא הופקע. בעלי הקרקע טענו כי החברה לא סיפקה זאת, ואילו בחברה טענו כי סיפקו דרך כזו באזור רחוב הלימון שבמושב רמות השבים.
לבסוף פסק בית המשפט לטובת בעלי הקרקע, והורה לחברה לשלם 50 אלף שקל שכר-טרחת עורכי דין בגין תביעתה. על כך ערערה החברה הלאומית לדרכים לבית המשפט המחוזי.
בסופו של דבר נחתם באחרונה הסכם הפשרה, מה שאיפשר לחברה לתפוס את החזקה על השטח כולו, לפצות את בעלי הקרקע ולהמשיך בסלילת הכביש.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.