נעילה שלילית בבורסות אירופה; "ממתינים לפתרון בארה"ב"

מגמה שלילית בוול סטריט ■ המסחר בסין חודש לאחר סופ"ש ארוך ■ מנהל השקעות בהונג קונג: "השוק לא זז לשום מקום בגלל השיהוי בפתרון המצב בארה"ב"

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ג') בירידות שערים. זאת בהתאם למגמה בוול סטריט ועל רקע המשך השיתוק בממשל האמריקאי והתקרבות למועד האחרון להרמת תקרת החוב בארה"ב תוך המשך הנתק בין הנשיא אובמה למפלגה הרפובליקנית.

נזכיר כי למעלה משבוע הממשל הפדרלי האמריקאי משותק, לאחר שהמו"מ בין הדמוקרטים לרפובליקאים, שיאפשר את אישור חוק התקציב לשנת הכספים של 2014, לא צלח. חמור מכך, ארה"ב עומדת בפני אפשרות של חדלות פירעון אם תקרת החוב - העומדת היום על 16.7 טריליון דולר - לא תעלה עד ה-17 באוקטובר. בסין התחדש היום המסחר לאחר סוף שבוע ארוך, שכלל חופשה.

לפי הערכות קרן המטבע שפורסמו הבוקר, הצמיחה החזויה לארה"ב בכל 2013 היא 1.6% וב-2014 - 2.6%. באזור האירו צפויה צמיחה של 0.4% השנה ו-1% בשנה הבאה. בגרמניה: 0.5% ו-1.4%.

בבורסות אסיה נסגר היום (ג') המסחר בעליות, למרות ירידות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט.

מדד מנהלי הרכש הסיני של HSBC ירד בספטמבר ל-52.4 נקודות לעומת 52.8 נקודות בחודש אוגוסט. עם זאת, נזכיר כי כל קריאה מעל 50 נקודות מאותתת על התרחבות בפעילות הכלכלית.

"השוק לא זז לשום מקום בגלל השיהוי בפתרון המצב בארה"ב. הנושא המרכזי הוא האפשרות לחדלות פירעון של ארה"ב, מצב קטסטרופלי, אך אני לא חושב שאנשים מאמינים שזה יכול לקרות", ציין טים ליונג, מנהל השקעות ב-IG Investment Tim Leung בהונג קונג.

Japan Airlines המשיכה לרכז עניין ברקע הדיווח שלה על רכישת 31 מטוסים מתוצרת Airbus.

Tokyo Electric Power , בעלת הכורים הגרעיניים הפגועים בפוקושימה, זינקה לאחר שקרסה בכ-20% בחמשת ימי המסחר האחרונים.

Sharp נסחרה בירידות שערים בצל החשש מדילול המשקיעים. החברה עדכנה את מחיר המניה לצורך גיוס ל-279 ין יפני, מחיר שיאפשר לה לגייס עד 136.6 מיליארד ין יפני (כ-1.4 מיליארד דולר).

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]