נעילה מעורבת באירופה: "השוק לא אוהב חוסר החלטיות"

בורסות המזרח ירדו בהמשך לנעילה השלילית בוול סטריט, למעט בורסת יפן ■ קרן המטבע הבינלאומית חתכה אתמול את תחזית הצמיחה לכלכלה העולמית ■ יו"רית חדשה לבנק המרכזי בארה"ב - ג'נט יילן

מגמה מעורבת נרשמה היום (ד') בבורסות אירופה בצל המגמה השלילית הבולטת במסחר בוול סטריט ובבורסות אסיה. השיתוק הממשלתי בארה"ב עדיין מעיב על השווקים והמשקיעים חוששים ממצב של חדלות פירעון בכלכלה הגדולה בעולם.

אמש המסחר ננעל בירידות שערים בשיעור מירבי של 2%, על רקע השיתוק המתמשך של הממשלה הפדרלית בארה"ב והודעת קרן המטבע בדבר הורדת תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית. כזכור, עד יום חמישי הבא חייבת להתקבל החלטה על העלאת תקרת החוב בארה"ב כדי שלא להכניס את כלכלת ארה"ב למצב של חדלות פירעון.

נעילה שלילית ברוב הבורסות באסיה

רוב בורסות אסיה ננעלו היום בירידות שערים, כאשר בורסת יפן היא היחידה שרשמה עליות.

שאלות ותשובות: מה שצריך לדעת על חדלות פירעון בארה"ב

"השווקים לא אוהבים חוסר החלטיות והתקוטטות פוליטית", אמר אנגוס גלוסקה (Angus Gluskie) מ-White Funds Management בסידני. "הם מוכנים להמר בכלכלת ארה"ב בשביל הישגים פוליטיים עתידיים וניתן לראות את העצבנות של המשקיעים בשל כך".

קרן המטבע הבינלאומית חתכה אתמול את תחזית הצמיחה לכלכלה העולמית ל-2.9% וציינה במיוחד את השווקים המתעוררים כמו סין והודו.

ברקע למסחר בשוקי העולם, ההכרזה הצפויה היום על יו"רית חדשה לבנק המרכזי בארה"ב - ג'נט יילן. נשיא ארה"ב אובמה צפוי להכריז על מינויה היום. יילן ידועה כתומכת במדיניות מוניטרית מרחיבה - בדיוק כמו ברננקי.