סגירה מעורבת בבורסות אירופה; מניית פיג'ו צנחה

בוושינגטון עדיין לא הגיעו להסכמות באשר לתקציב והעלאת תקרת החוב ■ הבורסות ביפן והונג קונג היו סגורות היום לרגל חגים

המסחר בבורסות אירופה נסגר היום (ב') במגמה מעורבת למרות כישלון המגעים של הרפובליקאים והדמוקרטים בארה"ב בכל הנוגע להעלאת תקרת החוב. כיוון המסחר הושפע גם מהסנטימנט השלילי בבורסות אסיה, בעקבות ירידה בלתי צפויה בהיקף היצוא הסיני. בוול סטריט מתנהל המסחר במגמה מעורבת עם נטייה לירידות.

לאחר כישלון המגעים בין נשיא ארה"ב ברק אובמה למנהיג הרוב הרפובליקאי בבית הנבחרים ג'ון ביינר, הבטיח הארי ריד, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, כי ימשיך במגעים עם מנהיג המיעוט הרפובליקאי בסנאט מיץ' מקונול, במטרה לנסות להגיע להסכם שיאפשר העלאת תקרת החוב בהצבעה בסנאט.

מניית Dassault צללה בעקבות דוחות שלא עמדו בציפיות. גם מניית Konecranes נפלה בחדות בעקבות הודעתה כי המכירות ב-2013 צפויות להיות נמוכות מהשנה הקודמת. פיג'ו צנחה בעקבות כוונתה למכור מניות בהיקף של כ-4 מיליארד דולר.

מגמה מעורבת באסיה

המסחר במרבית בורסות אסיה נחתם היום (ב') בעליות שערים.זאת חרף העובדה כי בוושינגטון עדיין לא הגיעו להסכמות באשר לתקציב והעלאת תקרת החוב, בעוד לארה"ב נותרו 3 ימים עד לחדלות פירעון. הבורסות ביפן והונג קונג סגורות היום לרגל חגים.

מדד MSCI אסיה ירד ב-0.3%. בסין דווח בסוף השבוע כי הייצוא בספטמבר ירד במפתיע ב-0.3% בעוד אנליסטים ציפו לעלייה של 6%, והיום דווח כי האינפלציה עלתה ל-3.1% בשנה שהסתיימה בספטמבר על רקע עליות במחירי המזון, בעוד אנליסטים ציפו לאינפלציה של 2.8%. הין, המטבע הלאומי של יפן, מתחזק ל-98.3 ין לדולר לאחר שנחלש ב-1.1% מול הדולר בשבוע שעבר.

מבין המניות שבלטו היום במזרח, LG מאבדת גובה בסיאול על רקע הפלונטר בוושינגטון. 30% מהכנסותיה של חברת האלקטרוניקה מגיעות מצפון אמריקה. מניית Newcrest Mining , חברת כריית הזהב הגדולה באוסטרליה, ירדה בצל הירידה במחיר הזהב.