אירופה ננעלה בעליות על רקע אופטימיות בנוגע לפתרון בארה"ב

על פי תוואי ההסכם שמתגבש בסנאט, תורם תקרת החוב לפני 17 באוקטובר, והממשל יוכל ליטול הלוואות עד 7 בפברואר 2014; פעילויות הממשל ימומנו עד 15 בינואר, והמשמעות היא שההשבתה הפדרלית תבוטל מיד עם כניסתה ההסכם לתוקף

בורסות אירופה סגרו היום (ג') בעליות שערים בשיעור מירבי של 0.9%, על רקע אופטימיות בנוגע לפתרון משבר תקרת החוב ושיתוק הממשל, ויציבות עם נטייה לעליות בוול סטריט. בורסת גרמניה הובילה את המגמה החיובית.

מדדי וול סטריט נסחרים כעת במגמה מעורבת, כשהמשקיעים מחכים לחדשות מוושינגטון בכל הקשור לניסיון למצוא פשרה שתוביל לסיום המשבר הפיסקאלי. על פי תוואי ההסכם שמתגבש בסנאט, תורם תקרת החוב לפני 17 באוקטובר (מחרתיים), המועד שבו ימצה משרד האוצר האמריקאי את יכולותיו החוקיות ליטול הלוואות.

היכולות האלה יוארכו עד 7 בפברואר 2014. פעילויות הממשל ימומנו עד 15 בינואר, והמשמעות היא שההשבתה הפדרלית תבוטל מיד עם כניסתה ההסכם לתוקף. היום נודע כי המפלגה הרפובליקנית בבית הנבחרים תגיש הצעת חוק משלה על מנת לפתוח שוב את הממשלה ולהעלות את תקרת החוב, בתמורה להסכמות מסוימות הקשורות לאובמה-קייר, כך שהקלות המס הקשורות לתוכנית הבריאות יידחו בשנתיים.

באסיה, המדדים בטוקיו והונג קונג עלו ואילו בשנחאי וסינגפור נרשמו ירידות קלות. מניית ריו טינטו רשמה עלייה חדה לאחר שענקית הכרייה פרסמה נתונים מתוצאות הרבעון השלישי.