וול סטריט: המסחר הסתיים בירידות, טבע ירדה ב-2.1%

השיחות לגבי פתיחה מחדש של הממשלה ופתרון סוגיית תקרת החוב תקועות ■ בכיר בפד: לא סביר שנצמצם את הרכישות החודש ■ מאקרו: מדד האמפייר סטייט אכזב ■ עונת הדוחות: סיטיגרופ, יאהו, ג'ונסון אנד ג'ונסון ואינטל

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות, שעה שנראה כי המחוקקים בוושינגטון לא מצליחים להגיע להסכם שיפתור את המשבר הפיסקלי אליו נקלעה כלכלת ארה"ב, יומיים לפני הגעה לתקרת החוב.

על פי תוואי ההסכם שמתגבש בסנאט, תורם תקרת החוב לפני 17 באוקטובר (מחרתיים), המועד שבו ימצה משרד האוצר האמריקאי את יכולותיו החוקיות ליטול הלוואות. היכולות האלה יוארכו עד 7 בפברואר 2014. פעילויות הממשל ימומנו עד 15 בינואר, והמשמעות היא שההשבתה הפדרלית תבוטל מיד עם כניסתה ההסכם לתוקף. עם זאת, נכון להערב הדיונים בנושא תקועים.

בתוך כך, חברי המפלגה הרפובליקנית בבית הנבחרים צפויים להצביע הלילה על הצעה משלהם להרים את תקרת החוב ולפתוח מחדש את הממשלה הפדרלית, כך על פי דיווחים מוושינגטון. על פי הדיווחים, ההצעה הרפובליקנית תממן את הממשלה עד ה-15 בדצמבר, במקום 15 בינואר, התאריך שהוצע בהצעה המתגבשת של הסנאט.

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, השתלח היום בסנאט נגד הרפובליקנים, והזהיר כי דירוג האשראי של ארה"ב עלול לרדת כבר הלילה, על רקע חוסר ההצלחה של הצדדים להגיע להסכם בנוגע לתקרת החוב ותקציב הממשלה, עד כה. בתוך כך, דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר כי ישנה התקדמות בדיונים, אולם "אנחנו רחוקים מעסקה בשלב זה".

סנאטור ריד אמר מוקדם יותר כי הוא משוכנע שהסכם בנושא יחתם השבוע. יו"ר בית הנבחרים, ג'ון ביינר, אמר כי הנסיון להתקדם נמשך, אולם לא ברור בדיוק מה יהיה הפתרון.

האנליסט הפיננסי דיק בוב, כתב מזכר זועם ללקוחות חברת ההשקעות שבה הוא מועסק, בה הוא האשים את המחוקקים בוושינגטון כי הם מעוניינים ליצור מופלת בשווקים על מנת ליצור הד תקשורתי רחב. "זה די ברור שהם מעוניינים בפאניקה בשוק ההון. הם מעוניינים שהדאו ג'ונס יצנח לרמה של 1,000 נקודות".

נשיא שלוחת הפד בדאלאס, ריצ'רד פישר, התייחס היום למדיניות המוניטרית, וציין כי הסיכוי שהבנק יחליט לצמצם את רכישות האג"ח שלו בפגישה שלו החודש - נמוך. זאת, בשל המצב הרגיש בוושינגטון.

זוכה פרס הנובל רוברט שילר מזהיר: המשבר עלול לחזור בקרוב

בזירת המאקרו התפרסם מדד האמפייר סטייט לחודש אוקטובר, הבוחן את פעילות הייצור בניו-יורק. על פי המדד, הייצור השתפר בקצב הנמוך ביותר מזה חמישה חודשים, כשהגיע לרמה של 1.5 נקודות, לעומת צפי לקריאה של 8.2 נקודות, ולעומת קריאה של 6.3 נקודות בחודש הקודם.

סיטי פספס התחזיות

עונת הדוחות לרבעון השלישי נמצאת בעיצומה ומצעד המדווחות בסקטור הבנקאות ממשיך גם היום. סיטיגרופ , הבנק השלישי בגודלו בארה"ב, דיווח לפני פתיחת המסחר על רווח נקי של 3.23 מיליארד דולר או 1.02 דולרים למניה, 2 סנטים פחות מצפי האנליסטים. הכנסות הבנק עמדו על 17.9 מיליארד דולר. לפי הדוחות, ירידה של 26% בהיקפי המסחר וכן ירידה בהכנסות ממשכנתאות תרמו לתוצאות הפושרות.

גם ג'ונסון אנד ג'ונסון דיווחה לפני פתיחת המסחר על רווח של 2.98 מיליארד דולר, או 1.04 דולר למניה, לעומת 2.97 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה עלו ל-17.58 מיליארד דולר, לעומת 17.05 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

לאחר נעילת המסחר, ענקית האינטרנט יאהו צפויה לדווח על רווח של 33 סנט למניה. אנליסטים מציינים כי יהיה מעניין לראות כיצד הרכישות וההשקעות שביצעה יאהו השנה יבואו לידי ביוטי בתוצאות הכספיות.

גם אינטל תדווח על תוצאותיה לאחר המסחר. לפי התחזיות, ענקית השבבים תדווח על רווח נקי של 53 סנט למניה. בשבוע שעבר חברת Macquarie Capital חתכה המלצה לאינטל לרמה של "נייטרלי".

מינוי מפתיע באפל . ענקית הטכנולוגיה הודיעה כי אנג'לה ארנדט, מנכ"לית חברת האופנה ברברי, תמונה לסגניתו הבכירה של היו"ר טים קוק.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]