ליקויים ממשיים בתהליך קבלת ההחלטות נמצאו בבדיקת המבקר שהתמקדה בעסקאות שחתמה רכבת ישראל עם חברת בומברדייה לרכישת קרונות רכבת דו-קומתיים.
בדצמבר 2009 פרסמה הרכבת מכרז לרכישת 74 קרונות דו-קומתיים עם שתי אופציות לרכישת מספר דומה בעתיד. במאי 2010 הגישו שתי חברות הצעות במכרז, ולאחר בדיקת תנאי הסף נותרה במכרז חברה אחת - בומברדייה הקנדית.
באוקטובר 2010, לאחר ניהול משא-ומתן ממושך עם בומברדייה נחתם עמה הסכם לאספקת 78 קרונות דו-קומתיים במחיר של 132 מיליון אירו, ושתי אופציות ל-72 קרונות כל אחת במחיר כולל של 370 מיליון אירו.
ואולם לפי המבקר, ועדת המכרזים החליטה לסגת מהמפרט הטכני שנקבע במכרז ולהסתפק בקרונות העומדים בסטנדרטים נמוכים יותר - מבלי שניתנה למתמודדים אחרים הזדמנות להציע הצעות לאספקת הקרונות בסטנדרט הנמוך יותר.
"בשינוי המפרט הטכני והתנאים החוזיים שפורסמו במכרז באופן משמעותי פגעה הרכבת בעקרונות התחרות ושוויון ההזדמנויות כלפי ספקי ציוד פוטנציאליים", כותב המבקר יוסף שפירא.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.