אי-עמידה בזמנים של תוכניות פיתוח שאישרה הממשלה וחריגה מתקציבים לפרויקטים - אלה הכשלים הבולטים שעלו מבדיקת מבקר המדינה, יוסף שפירא, ברשות שדות התעופה (רש"ת).
כך למשל, מועד השלמת מערכת בידוק משולבת, עליה הוחלט ב-2005, נדחה כמה פעמים, ותקציב הקמתה גדל מ-300 מיליון שקל ל-400 מיליון שקל.
בדצמבר 2012 חתמו הרשות וחברה האחראית להקמת מערך השינוע במערכת על תיקון להסכם ההתקשרות ביניהן, והרשות נאלצה לשלם עוד 1.5 מיליון אירו לחברה, בגין הנזקים שגרמו לה העיכובים בביצוע הפרויקט - עיכובים שחלקם גרמה הרשות עצמה.
עוד נטען כי הרשות השקיעה כ-26 מיליון שקל בהקמת מערכת לשיפור השירות לנוסעים היוצאים - אלא שלא נעשתה בדיקת כדאיות לפני פיתוח המערכת ובמהלכו. עוד נטען כי הרשות דחתה את מועד השלמת מגדל פיקוח חדש בנתב"ג הנחוץ לשיפור שדה הראייה בנמל וטרם החלה בהקמת שדה התעופה בתמנע.
ב-2011 עברו בנתב"ג כ-12 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות. הכנסות רשות שדות התעופה בשנה זו הסתכמו בכ-2,468 מיליון שקל, תקציב הממשלה לרשות ל-2012 עמד על 767 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.