מכה בברזל החם: אלקוברה תנסה לגייס 30 מיליון ד'

החברה נסחרת כיום לפי שווי של 223 מיליון דולר, לאחר שהפכה להנפקה הישראלית הטובה בוול סטריט השנה ■ אלקוברה מפתחת תרופות לטיפול בהפרעות קשב

לא מעט חברות ישראליות בתחום התרופות ודאי אמרו לעצמן בחודשים האחרונים כי "אם אלקוברה, חברת תרופות בשלב II, גייסה 25 מיליון דולר בוול סטריט, בטח גם אנחנו יכולות". נראה כי גם אלקוברה אמרה לעצמה את אותו הדבר, ולנוכח חלון ההנפקות הפתוח בניו יורק, היא יוצאת כעת לגיוס נוסף לאחר שפרסמה אמש תשקיף לגיוס של כ-30 מיליון דולר. בנוסף תעניק החברה אופציה לחתמים לרכוש מניות נוספות בהיקף של 15%.

אלקוברה מפתחת תרופה לטיפול בהפרעות קשב, ונמצאת אחרי שלב IIb של הניסויים הקליניים במוצר שלה. החברה מעוניינת להקצות את הסכום שתגייס בהנפקה השנייה לניסוי התרופה להפרעות קשב בילדים (כרגע הניסוי הוא במבוגרים), וכן כדי לפתח אותה לטיפול במחלת ה-X השביר, הקשורה לאוטיזם.

העובדה שאלקוברה יוצאת כבר כעת להנפקה שנייה מפתיעה לכאורה, משום שרק לפני חמישה חודשים היא גייסה כאמור 25 מיליון דולר מהציבור. עם זאת, ברור שהחברה רוצה להכות בברזל החם, ובמקרה שלה, הלוהט. מאז ההנפקה הניבה מניית אלקוברה תשואה פנומנלית של 151%- ההנפקה הישראלית הטובה של השנה בוול סטריט. מניית אלקוברה נסחרת במחיר של 20 דולר, המגלם שווי של 223 מיליון דולר לחברה, לאחר שאתמול איבדה המניה 7% על רקע ההנפקה הצפויה.

הגיוס הראשון בגל הנוכחי

מכל הנתונים הללו ברור כי החברה פועלת כדי לגייס הון על פי השווי הגבוה בו היא נסחרת, וכל עוד אפשר, לפני דעיכתו הבלתי נמנעת של ההייפ סביב הנפקות הביומד בוול סטריט. כרגע חלון ההנפקות עדיין פתוח לרווחה ועשרות תשקיפים של חברות ביומד, ביניהן גם ישראליות, מחכים לצאת לאור.

נזכיר כי גם ההנפקה הראשונה של אלקוברה הפתיעה בזמנו את השוק. אז היה מדובר בגיוס הראשון בנאסד"ק של חברת ביומד ישראלית בחלון הנוכחי, והחברה הייתה גם רזה מאוד - שלושה עובדים שכירים בלבד - וגם לא מוכרת במיוחד בשוק (למרות שבעבר כבר היה לה הסכם פיתוח משותף עם טבע).

היתרון של אלקוברה - מלבד הגושפנקה שנתנה לה טבע - היה איכות המידע הקליני שהציגה: ניסוי שלב II שלה הוא רחב היקף יחסית (120 חולים), ודומה במבנה שלו לניסוי שלב III שהיא תצטרך לעשות. כמו כן עומד לזכותה היקף השוק שאליו היא פונה, לאור העובדה שתחום הפרעות הקשב מגלגל כ-3.8 מיליארד דולר. השוק נשלט היום בידי תרופת הריטלין, שהיא כבר גנרית, לצד מספר תרופות נוספות חדשות יותר. בעלי השליטה באלקוברה הם אודי גלבוע וד"ר דליה מגידו, שיזמו את החברה והשקיעו בה בתחילת דרכה. כל אחד מהשניים מחזיק כ-24% מהמניות - החזקה ששווה כיום "על הנייר" כ-54 מיליון דולר.

חתמי הנפקה הם בנקי ההשקעות Aegis ו-Steifel. יצוין כי לאחר ההנפקה הראשונה של אלקוברה, לא מימשו ב-Aegis, שהיו אז החתם היחיד, את אופציית ה"גרין שו" שניתנה להם לרכוש מניות נוספות, וכך הפסידו תוספת רווח נאה.