קרן ויולה קרדיט נתנה קו אשראי של חמישה מיליון דולר לאפוס

אפוס מפתחת את ה"אפוסתרפיה", נעלים מיוחדות אשר משנות את אופן ההליכה ובכך מקלות על שחיקת סחוסים בברכיים ובגב

חברת אפוס טכנולוגיות רפואה וספורט קיבלה הלוואה של 5 מיליון דולר מחברת ההלוואות לחברות הזנק (Venture Lending) ויולה קרדיט (לשעבר פלנוס). אפוס מפתחת את ה"אפוסתרפיה", נעלים מיוחדות אשר משנות את אופן ההליכה ובכך מקלות על שחיקת סחוסים בברכיים ובגב. הנעליים מותאמות באופן אישי לכל מטופל, כך שישפיעו לטובה על הכאב שלו.

החברה הוקמה ב- 2004 ע"י ד"ר אבי אלבז וד"ר עמית מור, רופאים מתחום האורתופדיה ורפואת הספורט. החברה פעלה במסלול שונה מזה של חלק מחברות המכשור הרפואי המוכרות בארץ בכך שהיא החלה בתחילת דרכה במכירות לשוק הישראלי, עוד טרם קיבלה השקעות הון סיכון משמעותיות. עד היום, יותר מ-40 אלף חולים ברחבי העולם כבר טופלו בשיטה, אם בניסויים ואם באופן מסחרי, והחברה רושמת הכנסות של בין 10-20 מיליון דולר.

בישראל מוכר הטיפול על ידי כל קופות החולים, המספקות החזר למטופל הרוכש את הטיפול. בבריטניה, המדינה השניה חשיבותה לחברה, לאפוס יש הסכם עם אחת מחברות הביטוח המובילות, BUPA, אשר ביצעה מיוזמתה ניסוי במוצר במעל אלף חולים. היא מקווה לחתום בקרוב על הסכמים עם חברות ביטוח נוסות, אם כי כנראה לא עם קופת החולים הממשלתית, NHS.

כמו כן החברה פתחה לאחרונה משרדים בניו יורק, ארה"ב. "באמצעות המשרד הזה אנחנו מקווים לחדור לכל השוק האמריקני", מסביר מור.

רותי שמחה, מייסדת ושותפה מנהלת בויולה קרדיט, סיפרה כי נתקלה לראשונה באפוס כשראתה את הנעליים של החברה אצל מכר. "כששאלתי 'מה זה', הוא אמר שזו חברה שאני חייבת להכיר", היא אומרת. לדבריה, אפוס מתאימה למכשיר ההלוואה של ויולה כי היא כבר מניבה הכנסות ולכן צפויה לעמוד בהחזרים, ועם זאת נמצאת בצמיחה מואצת. "אנחנו לא מחליפים הון", היא מדגישה.

ד"ר אבי אלבז, מייסד שותף ומנכ"ל אפוס, אמר: "ויולה קרדיט סיפקה לנו הלוואת מימון ייחודית שהותאמה לצרכינו העכשוויים, שעה שאנו מאיצים את ההתרחבות הגלובלית ואת החדירה לשוק האמריקאי".