המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת

מניית פיליפס רשמה עלייה חדה לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות טובות ברבעון האחרון

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, כשהסוחרים והמשקיעים ממתינים לפרסום נתוני מאקרו ודוחות כספיים של חברות מובילות היום ובימים הקרובים.

מניית פיליפס רושמת עלייה חדה לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות טובות ברבעון האחרון.

בימים הקרובים יתפרסמו הרבה מאוד נתוני מאקרו בארה"ב, כשמחר לפני פתיחת המסחר בוול סטריט יתפרסם נתון התעסוקה של חודש ספטמבר.

"נתוני המאקרו לא ישפיעו בהמשך השבוע וכנראה גם בשבוע הבא, מכיוון שהם יהיו מעוותים עקב השבתת הממשל האמריקאי. כולם מסתכלים קדימה ולא אחורה ומנסים לחשב מה יהיה הלאה בארה"ב ובכל העולם", אמר ל-CNBC קומאר פאלגאהט, מנהל השקעות ב-Kapstream Capital.

מגמה חיובית אפיינה את המסחר בבורסות אסיה היום (ב') בעקבות העליות בוול סטריט ביום שישי. המסחר הושפע גם מדוחות טובים של חברות מובילות, ומציפיות להמשך עונת דוחות טובה.

צמיחת הכלכלה העולמית בדרך להאטה ב-2014. הבנק המרכזי האמריקאי ייאלץ לעשות "סיבוב פרסה" ולהמשיך את תוכנית רכישות האג"ח במקום לצמצמה כמתוכנן. שוקי המניות יגיבו לכך בחיוב בשלב ראשון, אולם לקראת סוף הרבעון נתחיל לחוש ברוחות נגדיות בשווקים, כשבאופק מתהווה "סופה מושלמת" שתכה בכלכלה העולמית בשנה הבאה. כך מעריכים כלכלני הבנק האירופי Saxo Bank, בתחזית קודרת למדי לרבעון הרביעי של השנה ולתחילת 2014.

הכלכלן הראשי של הבנק, סטין ג'קובסון, טוען כי "הכלכלה העולמית נוסעת בלי דלק. צמיחת הכלכלה העולמית נמצאת בדרך להאטה, בין אם תימשך ההקלה הכמותית ובין אם לאו". לדברי כלכלני הבנק, "'סופה מושלמת' הולכת ומתגבשת באופק של הכלכלה הגלובלית. אלה דווקא חדשות טובות, היות שהדרך היחידה להפסיק את הניסוי המוניטרי חסר התקדים שמתנהל בעולם בימים אלה היא שהניסוי ייכשל".

בסקסו בנק מעריכים עוד כי חולשת הכלכלה, ובעיקר חולשת שוק העבודה, יאלצו את הפדרל ריזרב לעשות 'סיבוב פרסה" ביחס להצהרות הקודמות, ובמקום לצמצם את רכישות האג"ח הוא דווקא ייאלץ להרחיב את הרכישות בשנה הקרובה, מאחר שהכלכלה חלשה מכדי שתוכל לשאת נסיגה בתמיכת הבנק המרכזי. "השווקים יתאימו את עצמם להתחדשות הציפיות להרחבת רכישות האג"ח במקום לצמצום הרכישות, מה שיוביל לעליות בשוקי המניות. עליות אלה יתבססו על תקוות מחודשות ועל המשך העמדת הפנים. חולשת הכלכלה כפי שנצפית בחודש האחרון לא תבוא לידי ביטוי בשווקים לפני נובמבר או דצמבר. עם זאת, בהמשך הדרך, סביר להניח שבתחילת 2014, תגובת השווקים תיחלש, ככל שהפדרל ריזרב יאבד מהאמינות שלו".

בסיאול רשמה מניית סמסונג אלקטרוניקס ירידה לקראת השקת האייפד החדש של אפל ביום שלישי.