מרבית בורסות אירופה ננעלו בעליות; הדאקס הוסיף 0.9%

נתוני התעסוקה בארה"ב: 148 משרות נוצרו בחודש ספטמבר - מתחת לצפי בשוק; שיעור האבטלה ירד ל-7.2% ■ סוחר מט"ח באסיה: "הפחתת רכישות האג"ח של הפד חזרה להיות הנושא החם בשוק"

המסחר במרבית בורסות אירופה נחתם היום (ג') בעליות שערים, לאור נתוני התעסוקה המעורבים שפורסמו היום בארה"ב והסנטימנט החיובי בוול סטריט.

היום פורסמו בארה"ב נתוני התעסוקה לחודש ספטמבר, לפיהם נוספו למשק האמריקאי 148 אלף משרות, בעוד שיעור האבטלה ירד ל-7.2% (שנתי). הערכות האנליסטים עמדו על יצירה של 180 אלף משרות בחודש שעבר. פרסום הנתון נדחה ב-16 ימים בשל השיתוק בממשל האמריקאי ששלח כמעט מיליון עובדי ממשל לביתם. נתוני התעסוקה משפיעים מאוד על המדיניות המוניטרית של הפדרל ריזרב ועל כיוון השווקים. שיעור האבטלה צפוי היה להיוותר על 7.3%.

"השווקים יהיו שקטים לפני פרסום דוח התעסוקה", אמר לבלומברג מנהל השקעות ב-Banque Bonhote & Cie. "דוח התעסוקה הבא יפורסם תוך 17 ימים ובזמן הזה המשקיעים יתמקדו בדוחות הכספיים הרבעוניים. אחרי הראלי של שבוע שעבר השווקים צריכים לנוח לקראת המהלך הבא".

מניית Tele2 נופלת 11% לאחר שחברת התקשורת הגדולה בשבדיה הציגה הפסד לא צפוי ברבעון השלישי והנמיכה את תחזיות הרווח והמכירות שלה לשנת 2015. מניית Telecom Italia מאבדת גובה על רקע דיווחים לפיהם החברה מוותרת על מכירת רשת הטלפון שהיא מפעילה בניסיון לגייס הון כדי להפחית את חובותיה.

בסקטור התרופות, מניית נוברטיס רשמה עליות לאחר שמסרה כי מכירותיה יצמחו בשיעור חד-ספרתי נמוך והרווח התפעולי יהיה דומה או טוב יותר מזה של השנה שעברה. ביולי חזתה החברה ירידה בהכנסותיה, כך שמדובר בשיפור התחזית עבור חברת התרופות הגדולה באירופה.

אסיה נסוגה משיא של 5 חודשים

בורסות אסיה נסוגו היום משיא של 5 חודשים ומטבעות השווקים המתעוררים נחלשים אל מול הדולר לקראת הפרסום (המאוחר) של נתוני התעסוקה החודשיים בארה"ב.

מדד MSCI אסיה איבד כ-0.3% מטבע היואן הסיני יורד מול הדולר לראשונה מזה 7 ימים והמטבע הלאומי של מלזיה, רינגיט, נחלש גם כן.

"הפחתת רכישות האג"ח של הפד חזרה להיות הנושא החם בשוק", אמר לסוכנות בלומברג לי קון הי, סוחר מט"ח ב-Korea Exchange Bank.

בסין פורסמו היום נתונים משוק הנדל"ן שהעידו על עלייה במחירי הדירות החדשות ב-4 הערים הגדולות במדינה בחודש שעבר - העלייה החדה ביותר מאז ינואר 2011. המחירים עלו ב-69 מתוך 70 הערים אחריהן עוקבת הממשלה בשנה שהסתיימה בספטמבר.

מניית צ'יינה מובייל יורדת היום לאחר שהחברה פרסמה דוחות כספיים מאכזבים. הרווח הנקי ברבעון השלישי היה נמוך מתחזיות האנליסטים על רקע גידול בעלויות בשל הקמת רשת חדשה ומעבר של לקוחות להשתמש באפליקציות חינמיות להעברת מסרונים.