נעילה שלילית בבורסות אירופה; "האירו חזק וגרמני מדי"

שר התעשייה הצרפתי דוחק בבנק המרכזי ליצור פיחות באירו כדי לתמוך בחברות האירופיות ■ הבנק המרכזי האירופי יוזם מבחני לחץ לבנקים בגוש האירו ■ סין, הפחיתה את החזקותיה באג"ח ממשלתיות אמריקאיות ב-0.9%

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בירידות שערים ובכך הבורסות חותמות את הראלי הארוך ביותר מזה כ-3 שנים. זאת חרף העובדה שהמדדים בוול סטריט ננעלו אתמול בעליות וה-S&P כבש שיא נוסף, זה היום החמישי ברציפות.

מדד הבנצ'מרק האזורי, ה-Stoxx Europe 600 נסוג בכ-0.6% אך עדיין נסחר בעליות של כ-3% מתחילת החודש.

הבנק המרכזי האירופי פרסם היום תקנות חדשות, שהן למעשה בבחינת מבחני לחץ, לפיהן הבנקים הגדולים בגוש האירו יידרשו לבצע הערכה קפדנית של המאזנים והנכסים המסוכנים שלהם, ולהגדיל את ההון של 8% מהיקף הנכסים המסוכנים.

שר התעשייה הצרפתי אנראוד מונטבורג, אמר אתמול שהוא מעוניין כי הבנק האירופי המרכזי יבצע התאמות באירו כדי לעודד חברות אירופיות ולהפוך אותן לתחרותיות יותר. לדבריו "האירו יותר מדי חזק, יותר יקר וגם קצת יותר מדי גרמני". לכן, הוא מציע שהבנק המרכזי יבצע מה שכל הבנק מרכזי מנסה לעשות להחליש את המטבע המקומי כדי לתמוך בתעשייה.

בזירת המאקרו יתפרסם היום מדד אמון הצרכנים לחודש ספטמבר. המדד צפוי לרשום קריאה שלילית של 14 נקודות, לאחר קריאה שלילית של 15 נקודות בחודש אוגוסט.

מניית אוראנג' יורדת ב-2.3% לאחר שדיווחהעל ירידה של 7.7% ברבעון השלישי.

ירידות באסיה

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ד') בירידות שערים, ברקע הנעילה החיובית אמש בוול סטריט. בסין ממתינים לנתוני הייצור לחודש אוקטובר, הצפויים להתפרסם מחר. מדד ה-MSCI Asia Pacific נסחר ברמות שיא שלא נראו מאז יוני 2008.

בשבוע שעבר פורסמו בסין נתוני התמ"ג לרבעון השלישי, שהצביעו על עלייה בצמיחה לעומת הרבעון השני של השנה. נתוני הייצור מחר אמורים לתת איתות ראשון ומשמעותי כיצד מתנהל כלכלת הענק הסינית בתוך הרבעון האחרון.

Tokyo Electron עמדה במוקד לאחר דיווח בעיתון ה-Nikkei כי יצרנית השבבים תציג הפסד תפעולי של 3 מיליארד ין יפני ל-6 החודשים שהסתיימו בספטמבר. עם זאת, מדובר בהפסד נמוך משמעותי מהתחזיות.

סין, המלווה הזרה הגדולה ביותר של ארה"ב, הפחיתה את החזקותיה באג"ח ממשלתיות אמריקאיות ב-0.9% או 11.2 מיליארד דולר בחודש אוגוסט, לסך כולל של 1.26 טריליון דולר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]