מיני מבחן דרכים: מיני ONE - יותר יעילה מפייסבוק

למרות גילה המתקדם, המיני עדיין מציעה הרבה ערך מוסף לחובבי נהיגה ולמכורים לתשומת לב

למותג מיני היו חבלי לידה לא קלים בישראל. בניגוד לאירופה, שם הוא זכה להצלחה מסחררת כפתרון אורבני אופנתי, בישראל נאלצו המכוניות הקטנות להתמודד עם תמחור גבוה מדי, תצורה של שלוש דלתות ותדמית של צעצוע לעשירים.

בשנתיים האחרונות עשה היבואן החדש מאמצים לא מבוטלים להוריד את המותג לעם, ובין השאר נחתכו מחירי דגמי הבסיס לרמה נגישה יחסית. אבל הרגלים צרכניים קשה מאוד לשנות. המכירות אמנם עלו משמעותית, אבל המותג עדיין רחוק מלהותיר חותם על השוק. בחודשים ינואר-ספטמבר נמכרו בישראל כ-300 מכוניות מיני, מכל הגרסאות. לשם השוואה אאודי A1, שנולדה שנים רבות אחרי המיני ושכפלה את הנוסחה שלה כמעט במדויק, מכרה באותה תקופה כ-290 יחידות.

כאשר מתעלמים מסוגיות של תדמית ומתייחסים למכונית כמות שהיא - מכונית עירונית-ספורטיבית עם הנדסה עילית של ב.מ.וו - מוצאים בה הרבה ערך מוסף. מכונית המבחן שלנו הייתה בגרסת ה-ONE עם תיבת הילוכים ידנית ומנוע בהספק 98 כ"ס, עם תג מחיר בסיסי של כ-113 אלף שקל לפני מבצעים והנחות, מה שמציב אותה בטריטוריית המחיר של דגמי סופר-מיני פופולריים (ואוטומטיים) מהמזרח ומאירופה.

אבל אפילו בגרסת הבסיס, המיני רחוקה מאוד מלהיות קופסת פח מייבשת מוטביציה. העיצוב החיצוני, עדיין מהווה מגנט של תשומת לב על הכביש. מכונית המבחן שלנו, למשל, צוידה בחבילת עיצוב קיצונית במיוחד, המכונה בריק ליין, שכוללת צבע שחור-מאט, חישוקים מרהיבים בצבע שחור, כיסויי מראות זרחניים ופסי קישוט בוהקים על הגג (המחיר כ-128 אלף שקל).

המרחב הפנימי עדיין מיועד בעיקר לשני מבוגרים ולשני מתבגרים - ומטה - ותא המטען סמלי למדי. הנקודות הללו צפויות להשתפר בדור החדש של המכונית, שיושק בקרוב.

על הכביש המיני ONE רחוקה מאוד מלהיות צעצוע. המנוע הנשכני מספק תגובה מיידית ללחיצה על הדוושה, עולה בשמחה לסיבובי מנוע גבוהים ודוחף את המכונית במרץ. התאוצה מאפס ל-100 קמ"ש אורכת 10.5 שניות ואין בעיה לשייט לאורך זמן ב-140 קמ"ש פלוס. תיבת ההילוכים הידנית מרגישה חדה כמו אולר שוויצרי, אם כי דוושת המצמד כבדה באופן מפתיע לרכב אורבני.

נוחות הנסיעה נוקשה למדי, אבל כשנחה הרוח הנכונה על הנהג, והכביש מתחיל להתפתל ולהתהדק, המיני הבסיסית מייצרת כמויות רציניות מאוד של פאן. יש לה שלדה הדוקה, היגוי מהיר וחד, אחיזת כביש רצינית, וממדים שמאפשרים לשחק איתה לרוחב הכביש ולא רק לאורכו.

בשורה התחתונה המיני ONE היא בהחלט לא מכונית לכל אחד. מרחב הפנים שלה בסיסי, היא די קופצנית, ומי שלא מוקיר נהיגה ספורטיבית, יתקשה לעמוד על מהותה. אבל מי שאוהב לנהוג, רוצה לצאת מהקופסה ומכור לתשומת לב ציבורית, ימצא שהיא מספקת פתרון פסיכולוגי יעיל יותר מ-1,200 חברים בפייסבוק.