נעילה מעורבת בבורסות אירופה; התמ"ג הבריטי צמח ב-0.8%

מגמה חיובית בוול סטריט ■ הקריאה הראשונה של נתוני הצמיחה בבריטניה ברבעון השלישי בהתאם לתחזיות ■ נעילה שלילית באסיה

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו'), יומו האחרון של שבוע המסחר העולמי, במגמה מעורבת, על רקע מגמה חיובית בוול סטריט ובהמשך לירידות שערים באסיה מוקדם יותר. ברקע, אכזבה מדוחות כספיים שליליים של חברות גדולות, ונתוני המאקרו בבריטניה.

מדדי וול סטריט סיימו אמש בעליות שערים בשיעור מירבי של 0.6% על רקע נתוני מאקרו חיוביים מסין וסנטימנט חיובי בשאר שוקי העולם. באסיה נרשמו הבוקר ירידות בשיעור מירבי של כ-2.8%.

היום פורסמה הקריאה הראשונה של נתוני הצמיחה בבריטניה ברבעון השלישי, שהצביעה על עלייה של 0.8% בכלכלה הבריטית. התחזיות היו כי התמ"ג הבריטי צמח ברבעון ב-0.7%-0.8%.

בין המניות שבלטו באירופה נציין את וולבו שצונחת לאחר דוחות כספיים מאכזבים לרבעון השלישי. מניות רנו , Kering ו-Electrolux ירדו מאותה סיבה.

ירידות באסיה

באסיה הבורסות נסחרו הבוקר (ו') בירידות שערים חדות, על רקע אכזבה מדוחות כספיים שפורסמו ביבשת, ולמרות נעילה חיובית בוול סטריט אמש. בורסת יפן הובילה את הירידות.

בורסת יפן צנחה ב-2.75% וסיכמה שבוע שלילי ראשון מזה 3 שבועות. בורסת הונג קונג ירדה ב-0.7% ובורסת שנגחאי איבדה כ-1.45% במסחר.

מספר חברות גדולות באסיה דיווחו על תוצאות כספיות מאכזבות לרבעון השלישי, שמשפיעות לרעה על סנטימנט המשקיעים. גם מדד המחירים ביפן טיפס בחודש ספטמבר ורשם עלייה חודשית רביעית ברציפות.

מבין המדווחות, יצרנית הפלדה POSCO צנחה בקוריאה לאחר שחתכה את תחזיותיה למכירות ב-2013, LG נפלה בסיאול לאחר שפיספסה את הצפי במכירות וברווח התפעולי ברבעון, Canon נחלשה ביפן לאחר שהורידה את תחזית הרווח.

מדד ה-MSCI אסיה ירד בטוקיו והשלים ירידה שבועית של 1.2%. המדד הגיע לשיא של 5 חודשים ב-22 באוקטובר על רקע ספקולציות שהפדרל ריזרב ידחה את צמצום ההרחבה המוניטרית.

"תמונת הדוחות לא מזהירה", אמר אוון לוקאס, אסטרטג מ-IG. "יצואניות יפניות גדולות שנהנו מוקדם יותר השנה מין חלש כבר לא נהנות מכך עכשיו על רקע התחזקות המטבע היפני מול הדולר - וזה משפיע בתוצאות".