נעילה חיובית בוול סטריט; אמזון טסה 10%, טבע 3.4%

בזירת המאקרו: הזמנות המוצרים בני קיימא לחודש ספטמבר, סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, והמלאים הסיטונאיים ■ מצעד המדווחות: פרוקטר אנד גמבל, UPS, מודי'ס ורוקוול ■ טבע זכתה להמלצת "קנייה" מסיטי

היום האחרון (ו') לשבוע המסחר בוול סטריט נחתם בעליות שערים, כאשר מדד ה-S&P ננעל בשיא חדש. זאת, חרף ירידות חדות שנרשמו בבורסות אסיה מוקדם יותר היום ונעילה מעורבת בבורסות אירופה. המשקיעים התמקדו במספר נתוני מאקרו וכן בעונת הדוחות שנמצאת בעיצומה.

עונת הדוחות לרבעון השלישי ממשיכה במלוא המרץ. עד כה מבין החברות במדד ה-S&P 500 שפירסמו דוחות, 52% מהן רשמו עלייה מפתיעה במכירות, 72% מהן עקפו את התחזיות לרווח למניה - כך לפי נתוני FactSet.

"רווחי החברות טובים ויש להם נזילות כך שהמשקיעים רואים כי רמות הסיכון במערכת נמוכות", טוען צ'רלי סמית', מנהל השקעות בחברת Pitt Capital Group. "זה כמו משחק כיסאות ענק . מרבית המשקיעים נוקטים בגישה שכל עוד הפד מנגן את אותה מנגינה הם חייבים לשחק את המשחק".

בין המדווחות היום יהיו אלה UPS , מודי'ס ורוקוול שיציגו את התוצאות הכספיות, אחרי שאתמול בין השאר היו אלה מיקרוסופט ואמזון שדיווחו לאחר הסגירה (על כך בהמשך).

בזירת המאקרו פורסמו היום ב-15:30 נתוני הזמנות המוצרים בני-קיימא לחודש ספטמבר, שעלו ב-3.7% בחודש ספטמבר, השיעור החדש יותר מזה כ-3 חודשים. עלייה של יותר מ-57% נרשמה בהזמנות המטוסים, הצבאיים והאזרחיים ומנגד הזמנות מוצרי ההון והמוצרים העסקיים ירדה. בניכוי ההזמנות מסקטור התעסוקה, הנתון רשם ירידה של 0.1. ממוצע תחזיות האנליסטים עמד על עלייה מתונה יותר של כ-2.5%.

ב-16:55 פורסמה הקריאה הסופית של סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש אוקטובר, שירדה שלפל של 10 חודשים, 73.2 נקודות. זאת לעומת הצפי בשוק שעמד על קריאה של כ-75 נקודות.

ב-17:00 פורסמו המלאים הסיטונאיים לחודש אוגוסט, שעלו ב-0.5% כאשר הצפי היה לעלייה של 0.3% לאחר עלייה של 0.1% באוגוסט.

פרוקטר אנד גמבל דיווחה לפני פתיחת המסחר על רווח של 3.03 מיליארד דולר ברבעון הפיסקלי הראשון של 2014, שהם 1.05 דולר למניה - עלייה של 8% לעומת התקופה המקבילה. ההכנסות עלו ב-2% ל-21.21 מיליארד דולר. הרווח למניה תאם את הצפי בשוק, וההכנסות עקפו אותו במקצת. החברה גם חזרה על תחזיותיה ל-2014 הפיסקלית - עלייה של 3% עד 4% במכירות וזינוק ברווחים.

בנק ההשקעות סיטיגרופ החל לסקר את טבע עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 47 דולר למניה - אפסייד של כ-25%. (לסיפור המלא)

מיקרוסופט דיווחה אמש לאחר הסגירה על עלייה של 17% ברווחי הרבעון הפיסקלי הראשון של 2014 ל-5.24 מיליארד דולר, שהם 62 סנט למניה. ההכנסות טיפסו ב-16% ל-18.53 מיליארד דולר. התוצאות עקפו את הצפי בשוק.

אמזון הציגה ברבעון השלישי צמצום בהפסד הרבעוני ומכירות טובות מהצפי: הפסידה 41 מיליון דולר לעומת הפסד של 274 מיליון דולר אשתקד. ההכנסות הסתכמו ב-17.1 מיליארד דולר - צמיחה דו-ספרתית של כ-24%.

זינגה דיווחה אמש כי הפסידה 2 סנט למניה ברבעון השלישי, טוב מתחזיות האנליסטים בוול סטריט שצפו לה הפסד של 4 סנט למניה.

פוטאש עמדה במוקד לאחר הורדת התחזיות לרווח השנתי ל-2-2.2 דולרים למניה מ-2.45-2.7 דולרים למניה בתחזית קודמת. גם מניות הדשנים אגריום ומוזאיק ירכזו עניין באותו הקשר.

מלאנוקס המשיכה להיסחר על רקע הדוח המאכזב שפירסמה שלשום: ירידה של 33.5% בהכנסות לכ-104 מיליון דולר ברבעון השלישי ומעבר להפסד של 5.4 מיליון דולר לעומת רווח של 48.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.