בורסות אירופה קיזזו חלק מהירידות - אך ננעלו באדום

מדד הניקיי באסיה סגר בעלייה של 2.2% ■ המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות קלות

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') במגמה שלילית, לאחר פתיחה חיובית ולמרות העליות בוול סטריט ביום שישי, וזאת בהשפעת מניות יצרניות הרכב פג'ו ורנו שיורדות לאחר דוח פסימי של UBS בנוגע לעתיד החברות.

בבריטניה מתכוננים המשקיעים והממשלה להגעתה של סופה עוצמתית במיוחד, שעלולה אף להביא לסגירת הבורסה במהלך יום המסחר היום או מחר.

עונת הדוחות בוול סטריט נמצאת בעיצומה ונכון להיום המשקיעים והאנליסטים מופתעים לטובה, וזה משתקף כמובן במדדי המניות. מדד ה-S&P 500 זינק במהלך השבוע האחרון לשיא חדש. 243 מהחברות במדד ה-S&P 500 דיווחו עד יום שישי וכ-68% מהחברות שדיווחו היכו את התחזיות בשורה התחתונה וכ-54% היכו בשורה העליונה, בהכנסות. השבוע צפויות לפרסם תוצאות עוד כ-25% מהחברות במדד, מה שכמובן ישפיע על המסחר, לצד נתוני מאקרו ואירועים נוספים.

עליות שערים נרשמו היום בבורסות אסיה, בהובלת מדד הניקיי בבורסת טוקיו שזינק בכ-2.2%.

באמצע השבוע תחול פגישת ראשי הפד ולאחריה תתפרסם המדיניות המוניטארית, כשהצפי הוא להמשך רכישות אג"ח בקצב הנוכחי על רקע הפארסה השלטונית האחרונה. הקונצנזוס בשוק בכל הנוגע לתוכנית רכישות האג"ח של הפדרל ריזרב (QE3) מצביע על כך שלפני 2014 לא יהיה שינוי בקצב הרכישות. ההתאוששות האיטית יחסית של הכלכלה, השיתוק בממשל והשיבושים בנתונים הכלכליים בעקבות כך - כל אלה תורמים למסקנה שבחודשים הקרובים לא יבצע הבנק המרכזי כל שינוי. וגם כך, יש מי שמאמין שאפילו מארס 2014 הוא תאריך קרוב מדי.

בטוקיו רשמה מניית מיצובישי מוטור עלייה חדה לאחר שהחברה הודיעה כי בכוונתה לגייס כ-2 מיליארד דולר.

בסיאול עלו המדדים על רקע רכישות ערות של משקיעים זרים. בעליות חדות בלטו מניות יונדאי מוטור וסמסונג אלקטרוניקס.