העליות באירופה התחזקו בשעה האחרונה של המסחר

מבול דוחות באירופה ■ מאקרו ביפן: עלייה בהוצאות משקי הבית ומכירות הקמעונאיות

עליות שערים נרשמו היום (ג') במסחר בבורסות אירופה, על רקע מגמה חיובית בוול סטריט, מגמה שלילית בבורסות אסיה, ומספר דוחות כספיים שפרסמו חברות ענק כגון BP ודויטשה בנק.

הפדרל ריזרב יתכנס היום לפגישה בת יומיים, בסיומה הוא יפרסם את החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית. בשוק קיימת הסכמה רחבה כי הבנק המרכזי של ארה"ב יחליט לדחות את צמצום התוכניות להקלה כמותית לתחילת שנה הבאה ואף לחודש מארס 2014. זאת בעקבות השיפור המתון בנתונים הכלכליים והפגיעה הכלכלית שנוצרה מהשבתת הממשל החודש.

מבול של נתוני מאקרו התפרסמו היום בארה"ב. ב-14:30 פורסמו נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש ספטמבר, שרשמו ירידה של 0.1% בהתאם לצפי. מדד מחירי היצרן לספטמבר רשם ירידה של 0.1% לעומת צפי לעלייה של 0.1%. מדד הליבה שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה רשם עלייה של 0.1%.

ב-15:00 התפרסם מדד קייס-שילר למחירי הבתים ב-20 ערים גדולות בארה"ב לחודש אוגוסט, שרשם עלייה של 1.3% ו-12.8% בשנה האחרונה כשהצפי היה לעלייה של 12.4% (ב-12 החודשים האחרונים). מדובר בעלייה החדה ביותר מאז תחילת 2006. כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר התפרסמו נתוני המלאים העסקיים באוגוסט, שרשמו עלייה של 0.3% לעומת צפי לעלייה של 0.2%, ומדד בטחון הצרכנים באוקטובר שרשם ירידה לרמה של 71.2 נקודות כשהצפי עמד על 73.1 נקודות.

המשקיעים הגיבו למספר דוחות כספיים שפורסמו באירופה. מניית דויטשה בנק רשמה ירידה חדה, לאחר שבנק ההשקעות הגדול ביותר באירופה במונחי הכנסות, פספס את התחזיות המוקדמות ודיווח על ירידה של 94% ברווחי הרבעון השלישי.

גם מניית UBS ירדהת, לאחר שהרגולטורים באירופה דרשו מהבנק להגדיל את הונו. הבנק דיווח היום על רווח של 577 מיליון פרנק שוויצרי (644 מיליון דולר) מעל צפי האנליסטים שעמד בממוצע על 561 מיליון פרנק.

חברת האנרגיה BP רשמה עלייה לאחר שדיווחה כי היא מעלה את שיעור הדיבידנד ב-5.6% ל-9.5 סנט למניה. זאת חרף העובדה שהחברה דיווחה על ירידה ברווחים ל-3.7 מיליארד דולר, לעומת 5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, אך מעל צפי האנליסטים שעמד על 3.4 מיליארד דולר.

נתוני מאקרו חיוביים ביפן

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ג') במגמה מעורבת, לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט ביציבות ומדד ה-S&P 500 טיפס לשיא נוסף, בפעם השישית בחודש אוקטובר. דריכות בשווקים לקראת החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית של הפד, שתפורסם מחר. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים ביציבות.

הדולר האוסטרלי ריכז עניין ונופל לשפל של יותר משבועיים לאחר שנגיד הבנק האוסטרלי אמר שהמטבע עלול להיחלש בטווח הקרוב.

בזירת המאקרו המקומית התפרסמו היום מספר נתונים ביפן. הוצאות משקי הבית ביפן עלו בחודש ספטמבר ב-3.7%, הרבה מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על עלייה מתונה יותר של 0.7%. שיעור האבטלה ביפן, מנגד, נותר על כנו ברמה של 4% (שנתי) בספטמבר. המכירות הקמעונאיות ביפן טיפסו ב-3.1% בספטמבר, הרבה מעל צפי האנליסטים שעמד על עלייה של 1.9%.

מניית Komatsu Ltd , יצרנית מוצרי הבנייה השנייה בגודלה בעולם, צנחה בחדות בבורסת טוקיו לאחר שחתכה את תחזיות הרווח שלה ל-2013.

גם מניותיהן ספקיות אפל רשמו ירידות, לאחר שענקית הטכנולוגיה פרסמה אתמול את תוצאותיה. היא אומנם עקפה את התחזיות אך רשמה ירידה ברווח זה הרבעון השלישי ברציפות. נציין את Murata Manufacturing וכן Taiyo Yuden .